Książka "Polskie Konstrukcje Lotnicze. Tom VII"
W dniu 12 kwietnia br. na rynku wydawniczym ukazała się książka pt. "Polskie Konstrukcje Lotnicze Tom VII" autorstwa Andrzeja Glassa, Jerzego Kubalańcy. Książka, do której ilustracje przygotował Dariusz Karnas, została wydana nakładem Wydawnictwa Stratus.
W szóstym tomie Polskich Konstrukcji Lotniczych został przedstawiony wkład Polaków w rozwój techniki lotniczej w latach 1955–1970. Kolejny siódmy tom opisuje nasz dorobek w dziedzinie samolotów, śmigłowców i szybowców w latach 1971–2020. Okres ten obejmuje rozwój techniki lotniczej w latach siedemdziesiątych, po próbie jego ograniczenia w końcu lat sześćdziesiątych.
Lata 1971–1990 to lata dominacji produkcji licencyjnej na potrzeby Związku Sowieckiego, lecz także okres powstania szeregu rodzimych samolotów i szybowców produkowanych seryjnie i eksportowanych do wielu krajów.
Kolejny etap to kryzys na początku lat dziewięćdziesiątych, transformacja i przejęcie wytwórni przez koncerny zagraniczne oraz rozwój produkcji samolotów ultralekkich.
W tomie tym zamieszczono informacje o samolotach, śmigłowcach i szybowcach oraz motoszybowcach, a spośród samolotów ultralekkich pokazano przede wszystkim konstrukcje produkowane seryjnie. Natomiast nie opisano motolotni, lotni i statków bezzałogowych.
Opisane konstrukcje: Instytut Lotnictwa, PZL WSK-Okęcie, PZL WSK-Mielec, WSK PZL-Świdnik, Konstrukcje E. Margańskiego, Konstrukcje A. Frydrychewicza, Konstrukcje J. Janowskiego, Aero AT – Samoloty Antoniewskiego, Konsuprod, Aerotec DEKO M. Dębski, Samoloty amatorskie, SZD.
W siódmym tomie Polskich Konstrukcji Lotniczych znalazło się około 600 zdjęć i 400 rysunków/planów.
Komentarze