Przejdź do treści
Źródło artykułu

Konsultacje dot. projektu rozporządzenia MF w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewoźników lotniczych, przedsiębiorców wykonujących obsługę naziemną oraz instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej

W dniu 6 marca br. na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowany został projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniające rozporządzenie w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewoźników lotniczych, przedsiębiorców wykonujących obsługę naziemną oraz instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej.

Zasadność podjęcia prac zmierzających do wydania rozporządzenia Ministra Finansów zmieniającego rozporządzenie w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewoźników lotniczych, przedsiębiorców wykonujących obsługę naziemną oraz instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej wynika z dokonanego przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) przeglądu granic odpowiedzialności podmiotów objętych zakresem Konwencji o ujednoliceniu niektórych zasad dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, sporządzonej w Montrealu w dniu 28 maja 1999 r.

Celem zmiany obecnie obowiązującego rozporządzenia jest dostosowanie minimalnych sum gwarancyjnych ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) przewoźników lotniczych za szkody spowodowane opóźnieniem w przewozie pasażerów, bagażu lub towarów, w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia OC, do podniesionych w wyniku dokonanej przez ICAO rewizji limitów odpowiedzialności.

Z uwagi na wskazane powyżej podniesienie limitów odpowiedzialności powstaje konieczność wprowadzenia zmian do obecnie obowiązującego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 grudnia 2012 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewoźników lotniczych, przedsiębiorców wykonujących obsługę naziemną oraz instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej (Dz. U. z 2013 r. poz. 67).

W związku z dokonanym przez ICAO przeglądem granic odpowiedzialności niezbędne jest wprowadzenie zmian do obecnie obowiązującego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 grudnia 2012 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewoźników lotniczych, przedsiębiorców wykonujących obsługę naziemną oraz instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej.

Przedmiotowy projekt rozporządzenia wprowadzi zmiany w zakresie wysokości minimalnej sumy gwarancyjnej w ubezpieczeniu OC skierowanym do przewoźników lotniczych.

Projekt figuruje w Wykazie prac legislacyjnych Ministra Finansów pod numerem 949. Zgłoszenie ewentualnych uwag do projektu rozporządzenia Ministra Finansów przyjmowane są do 19 marca 2025 r.

Więcej informacji na stronie: https://legislacja.rcl.gov.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony