Przejdź do treści
Źródło artykułu

Kolejne akty prawne Prezesa ULC

W Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego opublikowane zostały kolejne akty prawne.

Ogłoszenie nr 6 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 16 marca 2022 r. w sprawie nadania oznaczenia lokalizacji stacji stałej służby lotniczej zlokalizowanej na lądowisku "Mielno".

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2020 r. poz. 1970 oraz z 2021 r. poz. 784, 847 i 1898) w związku z § 3a ust. 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych zasad działania telekomunikacji lotniczej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1295) ogłasza się nadanie oznaczenia lokalizacji "EPXM*" dla stacji stałej służby lotniczej zlokalizowanej na lądowisku "Mielno".

Pełny tekst ogłoszenia nr 6 dostępny jest tutaj (LINK)


Ogłoszenie nr 7 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 24 marca 2022 r. w sprawie Dyrektywy Zdatności Nr SP-0001-2021-A Zmiana Nr 1 z dnia 21 lutego 2022 r. dotyczącej samolotów kategorii specjalnej YAK 50.

Celem zapewnienia ciągłej zdatności do lotu samolotów YAK 50 należy zastosować się do zapisów wcześniejszej dyrektywy SP-0001-2021-A w zakresie nie zmienionym dyrektywą zmieniającą SP-0001-2021-A-Zmiana Nr 1 oraz w zakresie wprowadzonych zmian do zapisów dyrektywy nr SP-0001-2021-A-Zmiana 1. 

Pełny tekst ogłoszenia nr 7 dostępny jest tutaj (LINK)


Ogłoszenie nr 8 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 24 marca 2022 r. w sprawie Dyrektywy Zdatności Nr SP-0002-2021-A Zmiana Nr 1 z dnia 21 lutego 2022 r. dotyczącej samolotów kategorii specjalnej YAK 52.

Mając na uwadze bezpieczeństwo eksploatacji oraz bardziej elastyczne podejście do możliwości realizacji postanowień dyrektywy przez użytkowników samolotów YAK 52 wprowadza się dyrektywę zdatności SP-0002-2021-A- Zmiana Nr 1 z dnia 21.02.2022 r., korygującą zgodnie z wnioskami stron niektóre z zapisów dyrektywy SP-0002-2021-A. W związku z powyższym, celem zapewnienia ciągłej zdatności do lotu samolotów YAK 52 należy zastosować się do zapisów wcześniejszej dyrektywy SP-0002-2021-A w zakresie nie zmienionym dyrektywą zmieniającą nr SP-0002-2021-A-Zmiana Nr 1 oraz w zakresie wprowadzonych zmian do zapisów dyrektywy SP-0002-2021-A-Zmiana 1.

Pełny tekst ogłoszenia nr 8 dostępny jest tutaj (LINK)


Ogłoszenie nr 10 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 30 marca 2022 r. w sprawie Dyrektywy zdatności Nr SP-0001-2022-A dotyczącej duraluminiowych łopat wirnika nośnego produkcji firm Aviation Artur Trendak oraz Cellier Aviation zabudowanych na wiatrakowcach.

W związku z zakończeniem badania zdarzenia lotniczego wiatrakowca typu ZEN 1/TERCEL z zabudowanymi duraluminiowymi łopatami wirnika nośnego produkcji firmy Aviation Artur Trendak w celu unormowania eksploatacji łopat zarówno produkcji Aviation Artur Trendak oraz firmy Cellier Aviation (z uwagi na zbieżność konstrukcji i technologii produkcji) niniejsza dyrektywa zdatności wprowadza ostateczną wartość żywotności całkowitej łopat oraz dokonuje zmian w przeglądach łopat wirnika nośnego według pkt. 5 dyrektywy oraz obowiązkowego biuletynu serwisowego Nr 01-20.

Pełny tekst ogłoszenia nr 10 dostępny jest tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony