KE: Poznaj swoje prawa przed podróżą
Przedstawiciele Komisji Ochrony Praw Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego włączają się do kampanii informacyjnej Komisji Europejskiej „Prawa pasażerów w zasięgu ręki”.
Jej celem jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie praw jakie przysługują klientom korzystającym z różnych środków transportu.
W ramach kampanii, w najbliższy piątek tj. 28 czerwca, na lotnisku Chopina w Warszawie, organizowany jest „Dzień Podróżującego Konsumenta”. Jego inicjatorem jest Europejskie Centrum Konsumenckie, a partnerami i czynnymi uczestnikami m.in. pracownicy Komisji Ochrony Praw Pasażerów ULC.
W godzinach od 10:00 do 16:00, na warszawskim lotnisku, podróżni oczekujący na swój lot będą mogli zasięgnąć bezpłatnych porad prawnych i konsultacji w zakresie praw jakie im przysługują m.in. w sytuacji odwołania, opóźnienia lotu, bądź odmowy zabrania na pokład samolotu. Zbliżający się sezon wakacyjny jest doskonałą motywacją aby zainteresować się tym tematem.
Z obserwacji Komisji Ochrony Praw Pasażerów ULC wynika, że świadomość praw, jakie przysługują pasażerom podróżującym samolotami sukcesywnie wzrasta. Pojawiają się również na polskim rynku firmy prawnicze, które pośredniczą w rozwiązywaniu sporów pomiędzy przewoźnikami, a pasażerami. Nie jest to jednak świadomość, którą można by uznać za wystarczającą w stosunku do liczby klientów linii lotniczych.
W pierwszym półroczu 2013 roku do Komisji Ochrony Praw Pasażerów ULC wpłynęło prawie 1.400 spraw. Rekordowym, pod względem ich ilości był rok ubiegły, w którym zanotowano ich aż 4.000. Pasażerowie najczęściej skarżą się na odwołania lotów lub długie opóźnienia. Pracownicy KOPP udzielają również porad i wyjaśnień. Instruują w jaki sposób skarga powinna być prawidłowo wniesiona i co można uzyskać w wyniku jej złożenia.
Zachęcamy Państwa do wizyty na lotnisku i pytania o swoje prawa jeszcze przed udaniem się na podkład samolotu.
Komentarze