Przejdź do treści
Gdynia: wypowiedzi pilotów po wyścigu (fot. Predrag Vuckovic/RBAR)
Źródło artykułu

Gdynia: wypowiedzi pilotów po wyścigu

Oto co powiedzieli najlepsi piloci wyścigowi świata po finale zawodów w Gdyni.

Kolejna runda Mistrzostw Świata Red Bull Air Race zakończyła się zwycięstwem Hannesa Archa. Oto, co każdy z pilotów powiedział o swoim starcie w dniu wyścigu głównego klasy Master:

Hannes Arch
"Zdałem sobie sprawę, że nie podejmując ryzyka nie można dobrze sobie radzić z tym torem. Otrzymałem karę w kwalifikacjach i to było dobre, bo dzięki temu bardziej starałem się nie popełniać błędów w dniu wyścigu. To zwycięstwo było jednym z tych, o które najtrudniej było mi walczyć. Starałem się wykorzystać wszystko, czego nauczyłem się przez cały tydzień".

Peter Besenyei
"Myślę, że teraz wiemy, jak naprawdę można ulepszyć samolot. Jego środek ciężkości jest wysunięty za bardzo do przodu, ponieważ samolot był zaprojektowany pod lżejszy silnik, a teraz dostaliśmy ciężki. Niestety tę modyfikację będziemy mogli wprowadzić dopiero poza sezonem".

Paul Bonhomme
"Dzisiaj nie wszystko szło zgodnie z planem. Byłem zbyt wysoko w bramce i wydaje mi się, że to dobrze, że skończyliśmy na piątym miejscu".

Kirby Chambliss
"Z pewnością wolałbym znaleźć się na podium, ale chyba po prostu meliśmy troche mało szczęścia w ostatnich dniach. Liczyłem na to, że będę nieco szybszy. Przed Ascot postaramy się nieco lepiej wyregulować silnik, ponieważ dopiero go założyliśmy".

Matthias Dolderer
"Przez cały tydzień latałem coraz lepiej – za każdym przelotem miałem lepszy czas. Ale wszystko dzieje się bardzo szybko. Wychodzisz z zakrętu, wyprostowujesz skrzydła i gdy okazuje się że jesteś zbyt wysoko, jesteś zbyt wysoko. Wybrałem bardzo krótką linię i nawet jestem zadowolony z tego, jak mi szło. Znam swój samolot i wiem, że mogę walczyć, dlatego teraz przyszedł na to czas. Nie otrzymałem za ten wyścig żadnych punktów, ale myślę, że w Ascot zrobimy olbrzymi krok naprzód".

Michael Goulian
"Miałem najlepszy czas, jaki wykręciłem w czasie całego tygodnia... Nie mogę powiedzieć, że chciałem polecieć lepiej, bo nie mogłem zrobić tego lepiej niż planowałem. Gdybym wiedział, że zawodnicy, którzy będą przede mną będą latali naprawdę szybko i czysto, być może wybrałbym bardziej ciasną linię w ostatnim zakręcie na pierwszym okrążeniu. To poprawiłoby mój wynik o 0,4 sekundy. Nie miałem szczęścia".

Matt Hall
"Muszę jeszcze wprowadzić kilka zmian tu, czy tam i wkrótce będę deptał Hannesowi po piętach".

Nicolas Ivanoff
"Musisz podjąć pewne ryzyko, jeśli chcesz pokonać takich mistrzów jak Paul [Bonhomme] czy Hannes [Arch], a ja popełniłem przy tym mały błąd. Następny wyścig będzie lepszy. Miałem dobry czas w kwalifikacjach i w pierwszej sesji lotniczej, dlatego na resztę roku wszystko zapowiada się dobrze".

Nigel Lamb
"Prawda jest taka, że jestem nieco zawiedziony, bo naprawdę chciałem wygrać. Ale gdy patrzę na całość, jestem bardzo szczęśliwy. Z pewnością poprawiłem swoją pozycję, ale jeśli nie będziemy ostrożni, Hannes wyprzedzi nas za bardzo. Musimy go jakoś powstrzymywać".

Pete McLeod
"To był dla mnie ciężki wyścig, ponieważ w Super 8 otrzymałem DNF-a za przekroczenie ograniczenia współczynnika przeciążenia G. Wiedziałem, że muszę latać na krawędzi jeśli chcę wygrać, ale w tym jednym zakręcie poleciałem zbyt ostro".

Yoshihide Muroya
"Było wietrznie, a gdy udało mi się uniknąć zetknięcia z jednym pylonem, nie mogłem opanować wysokości i popełniłem błąd. Myślę, że moje umiejętności są coraz lepsze, ale wciąż muszę się uczyć. Musimy też popracować nad samolotem, bo w przeciwnym razie trudno nam będzie ponownie dostać się do Super 8".

Martin Sonka
"Latałem zbyt ostrożnie, ze względu na wiatr. Gdy byłem na torze wiało 20 węzłów, a ja byłem zbyt ostrożny w ostatnim zakręcie. Wydawało mi się, że trwa to wieczność! Przez cały tydzień powtarzałem, że to właśnie w tym zakręcie można wszystko zyskać lub stracić".

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony