Ewidencja lądowisk - zmiana prawa
Urząd Lotnictwa Cywilnego przekazał do konsultacji społecznych projekt rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie ewidencji lądowisk.
Głównym celem tego projektu jest uregulowanie kwestii związanych z prowadzeniem ewidencji lądowisk, w szczególności trybu zgłaszania do ewidencji lądowisk wraz ze wskazaniem opinii niezbędnych do zgłoszenia lądowiska, trybu wykreślania z ewidencji lądowisk oraz wzoru ewidencji lądowisk.
Poprzednie regulacje w zakresie lądowisk określały także wymagania techniczno-eksploatacyjne, jakie lądowisko musiało spełnić aby mogło być zarejestrowane. Projektowane rozporządzenie nie zawiera wymagań techniczno-eksploatacyjnych, gdyż zgodnie z niedawno znowelizowaną ustawą - Prawo lotnicze, za bezpieczną eksploatację lądowiska odpowiada zgłaszający lądowisko.
Projektowane rozporządzenie w znacznym stopniu upraszcza oraz usprawnia procedury stosowane przy wpisie do ewidencji lądowisk.
Treść regulacji
Komentarze