Przejdź do treści
Źródło artykułu

Avgas 100 LL z pozytywną rekomendacją

 Warter Fuels producent benzynyy lotniczej Avgas 100LL otrzymał pozytywną opinię komitetów Europejskiej Agencji Chemikaliów (ECHA) dotyczącą wydania zezwolenia na stosowanie czteroetylku ołowiu (TEL) do benzyn lotniczych do końca kwietnia 2032 r. Teraz Warter Fuels czeka na ostateczną decyzję Komisji Europejskiej.

Jednocześnie Warter Fuels podkreśla, że produkowane przez nich paliwo Avgas 100LL zawiera <0,1% czteroetylku ołowiu. Oznacza to, że dystrybucja oraz stosowanie Avgas 100LL nie wymagają zezwolenia. Odbiorcy paliwa lotniczego, które zawiera czteroetylek ołowiu <0,1%, nie mają żadnych obowiązków uzyskiwania dodatkowych zezwoleń.

– Wszystko odbywa się zgodnie z procedurami. Na ten moment wszystkie firmy otrzymały opinię komitetów Europejskiej Agencji Chemikaliów dotyczącą wydania zezwolenia. Opinia w przypadku każdego wnioskującego była pozytywna, zgodnie z nią każda firma powinna otrzymać zezwolenie na stosowanie czteroetylku ołowiu do benzyn lotniczych do końca kwietnia 2032 r. Ale opinia nie jest równoznaczna z decyzją. Decyzję wydaje Komisja Europejska. Oczywiście zakładamy, że skoro opinia komitetów jest przychylna, to taka sama będzie ostateczna decyzja KE – podkreśla Maria Ptaszyńska Inżynier Procesów Produkcji oraz Koordynator ds. REACh w firmie Warter Fuels S.A.

tryb uzyskania zezwoleń - Warter Fuels

Decyzja Europejskiej Agencji Chemikaliów oraz spodziewana pozytywna decyzja organów UE powinny uspokoić sytuację na rynku paliw lotniczych do 2032 r. Przypomnijmy, że od 1 maja 2025 r. użycie TEL w produkcji Avgas będzie możliwe wyłącznie na podstawie wyjątkowych zezwoleń. Tymczasem czteroetylek ołowiu jest jedynym dodatkiem przeciwstukowym wymienianym w normach na benzynę lotniczą Avgas 100LL, który zapewnia wysoką liczbę oktanową (100) i bezpieczną pracę silnika.

Warter Fuels – chce kontynuować produkcję Avgas 100LL w Europie do czasu bezpiecznej konwersji na alternatywne lotnicze paliwa bezołowiowe. Bezpieczna konwersja to nie tylko wydanie certyfikatów STC, ale również zapewnienie standardów produkcyjnych, logistycznych i dystrybucyjnych w całym łańcuchu dostaw

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony