8-milionowy pasażer na lotnisku w Modlinie
W środę, 16 listopada, Port Lotniczy Warszawa/Modlin przekroczył liczbę 8 milionów odprawionych pasażerów od początku działania.
8-milionowym pasażerem, wytypowanym przez system rezerwacyjny podczas odprawy bagażowej przed odlotem, została Dominika Gibka, która z tej okazji otrzymała od lotniska torbę upominków oraz voucher dla 2 osób na lunch w restauracji Best Fly Bar. Pani Dominika wraz ze swoim mężem Henrykiem poleciała w środę na tydzień do Dublina odwiedzić swoją rodzinę. – Zupełnie nie spodziewaliśmy się takiej niespodzianki – powiedziała Dominika Gibka. – To bardzo miłe zaskoczenie – dodał mąż, który zaznaczył, że choć nie mieszkają blisko portu, to już nie pierwszy raz podróżują z Modlina.
Na zdjęciu: Katarzyna Zakrzewska z Biura Handlowo-Marketingowego lotniska, pani Dominika Gibka oraz mąż, Henryk Gibki (fot. Port Lotniczy Warszawa-Modlin)
Od otwarcia (lipiec 2012), lotnisko zmieniło się nie do poznania. Mapa kierunków obejmuje 43 miejscowości w całej Europie, w porcie stacjonują 3 samoloty największego przewoźnika lotniczego na świecie, a każdego dnia przemieszcza się tu średnio 8 tys. podróżnych. W zagranicznych mediach branżowych podwarszawskie lotnisko określane jest jako najdynamiczniej rozwijający się port lotniczy w Europie.
W październiku Port Lotniczy Warszawa/Modlin obsłużył 223 465 pasażerów i 1 340 operacji lotniczych. Od początku 2016 r. na lotnisku odprawiło się już ponad 2,5 mln osób. Zarząd Spółki szacuje, że do końca roku liczba ta wzrośnie do 2,8 mln podróżnych. Władze piątego największego pod względem obsługi rynku lotniska w Polsce przygotowują się do rozbudowy terminala.
– Pierwszy w historii lotniska milion pasażerów obsłużyliśmy na początku listopada 2013 r. czyli po 11 miesiącach pracy portu (nie licząc przerwy spowodowanej remontem pasa). Teraz wynik ten osiągamy już w 4 miesiące – mówi Leszek Chorzewski, p. o. Prezesa Zarządu Spółki. – Przed nami piąty rok działania. Planujemy rozbudowę terminala, który po zakończeniu prac będzie mógł obsługiwać 6 mln podróżnych rocznie. Jeśli uda nam się zrealizować zaplanowane cele, w 2017 r. przyjmiemy 3 miliony pasażerów, czyli najwięcej jak dotąd w ciągu jednego roku – dodaje.
Komentarze