I KONKURENCJA !!! RPA
26/10/2011 - Karuzela ruszyła. Weszliśmy w fazę ostatecznej walki o tytuł Mistrza Świata. Kto nim zostanie okaże się po piątkowej konkurencji. W środę rozegraliśmy pierwszą trasę, składającą się z 8 odcinków. Rejon, w który skierowaliśmy samoloty był na początku trochę trudny nawigacyjnie, ale później roiło się od możliwych punktów kontroli czasu. Pierwsze zdjęcie tuż za startem, później parę znaków wyłożonych w pustkowiu ze śmigłowca, przejście nad pierwszym punktem zwrotnym, przed którym też było zdjęcie i dalej odcinek biegnący przez obszar kopalniany, a później nad sadami. Wlot nad drugi punkt zwrotny, przebiegał przez przesmyk pomiędzy malowniczymi górkami, nad jeziorkiem z tamą. Zakręt proceduralny i wzdłuż górek skierowaliśmy się w stronę lotniska. Na pozostałych bokach na przemian występowały zdjęcia i znaki, ale najwięcej problemów na szóstym odcinku przysporzyło pasmo górskie, nad którym trzeba było mieć odpowiednie przewyższenie, żeby nie dostać kary za niskie latanie. Dla samolotów o słabszych osiągach, przy dużej wysokości gęstościowej, takie wznoszenie to było wyzwanie. Kto wcześniej nie zaplanował, musiał zmniejszyć prędkość w celu uzyskania lepszego gradientu wchodzenia na bezpieczną wysokość. Na ostatnim boku jeszcze była szansa na znalezienie dwóch znaków oraz zdjęcia. Po mecie lewy zakręt do lotniska i lądowanie. Zaraz po sczytaniu logerów, wręczono nam wstępne wyniki. Emocje rosły, bo w polskiej ekipie padło parę ładnych rezultatów, ale jeszcze nie było wiadomo jak inni. Ostatecznie po 20:00 już dostaliśmy wstępne zbiorcze wyniki:
1. Jiri Filip Czechy 64
2. Krzysztof Skrętowicz 157
3. Krzysztof Wieczorek 164
4. Michał Wieczorek 171
5. Bolesław Radomski 179
6. Eric Despet Francja 237
7. David le Gentil Francja 244
8. Petr Opat Czechy 262
13. Zbigniew Chrząszcz 373
32. Michał Osowski 800
Wieczorem odbyły się wyjaśnienia, więc oficjalne wyniki poznamy w czwartek.
Komentarze