#JestAkcja z policyjnym Black Hawkiem

JestAkcja z policyjnym Black Hawkiem - video 360 VR (fot. policja.pl)

Od 24 lipca co tydzień na policyjnych kanałach na Facebooku, Instagramie, Twitterze i Youtubie publikowane są filmiki, prezentujące policjantów polskiej Policji, z wykorzystywanym w codziennej służbie sprzętem, przy nagraniu których operatorzy sięgnęli po technologię video 360 VR. To pierwszy taki projekt filmowy w historii tej formacji.

Policyjne śmigłowce Black Hawk wzbudzają zainteresowanie nie tylko pasjonatów lotnictwa. Nie bez powodu, są bardzo nowoczesnymi, naszpikowanymi elektroniką i współczesnymi technologiami maszynami, które świetnie sprawdzają się nie tylko w wojsku, ale i Policji. Dziś policja zabiera fanów lotnictwa na pokład jednej z trzech w polskiej formacji. Dzięki technologii video 360 VR każdy może poczuć się, jak prawdziwy policyjny pilot, poznać wnętrze śmigłowca i przekonać się, jak zgrany zespół tworzy jego załoga.

Świat widziany oczyma policyjnych pilotów z odległości kilkuset metrów nad ziemią wygląda zupełnie inaczej. Teraz każdy może się o tym przekonać oglądając najnowszy film, zrealizowany dzięki współpracy Wydziału Promocji Policji Biura Komunikacji Społecznej KGP i firmy vr360.pl. Podobnie jak poprzednie z serii #JestAkcja, wykonany został w technologii video 360, która pozwala na rejestrowanie rzeczywistości w pełnej sferze, czyli to oglądający sam decyduje, w którą stronę popatrzy, a dzięki okularom VR dodatkowe, niepowtarzalne wrażenia stają się również jego udziałem. Tym razem fani lotnictwa mają możliwość wzięcia udziału w locie treningowym personelu lotniczego Zarządu Lotnictwa Policji Głównego Sztabu Policji nad Warszawą.

Policyjne śmigłowce Black Hawk to prawdziwy przełom w policyjnym lotnictwie. Na całym świecie fabryki opuściło dotychczas ponad 3 tys. egzemplarzy S-70i Black Hawk, które latają w 31 państwach. Model ten  powstał na potrzeby armii amerykańskiej, ale sprawdza się także jako śmigłowiec poszukiwawczy i ratowniczy. Wykorzystywany jest także w policyjnych zadaniach pościgowo-blokadowych, transportowych, desantowych, obserwacyjno-rozpoznawczych, szkoleniowo-treningowych.

Trzy takie maszyny stacjonują w Warszawie, na pokład jednej z nich zabierze fanów lotnictwa załoga w składzie:
•  mł. insp. Pilot Marcin Gwizdowski, Szef Szkolenia Lotniczego Lotnictwa Policji, ZLP GSP KGP,
•  podkom. Pilot Adrian Stefanowski, starszy pilot Wydziału Operacji Lotniczych, ZLP GSP KGP,
•  asp. szt. Jan Paszko, Crew Chief,
•  asp. szt. Przemysław Jezutek, Crew Chief.

Startujesz z głównej bazy Lotnictwa Policji zlokalizowanej na warszawskich Babicach, skąd rozpoczyna się większość policyjnych lotów. To tu, na lotnisku Warszawa-Babice, mieści się Zarząd Lotnictwa Policji Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji, który sprawuje też merytoryczny nadzór nad Sekcjami Lotnictwa Policji usytuowanymi przy Komendach Wojewódzkich Policji w: Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie i Wrocławiu.

Chcesz znać parametry techniczne śmigłowca, który zabierze Cię w wirtualny lot nad Warszawą z policyjnymi pilotami? Oto podstawowe dane:

Śmigłowiec S-70i Black Hawk
•  Średnica wirnika nośnego – 16,36 m
•  Długość z pracującym wirnikiem – 19,76 m
•  Napęd – 2 silniki turbinowe T-700-GE-701D
•  Maksymalna moc – 2.000 KM / 1,471 kW
•  Maksymalna masa startowa – 9.979 kg
•  Maksymalna prędkość przelotowa – 296 km/h
•  Zasięg bez dodatkowych zbiorników paliwa – 578 km

Nie będzie to zaskoczeniem, jeśli po obejrzeniu filmu któryś z fanów lotnictwa zechce spełnić swoje marzenie o zostaniu pilotem śmigłowca. Nic prostszego. Ty też możesz być częścią tego wyjątkowego, nielicznego teamu policyjnych pilotów.

Oprócz warunków, które musi spełnić każdy kandydat na policjanta, ubiegający się o stanowisko pilota niezbędne są dodatkowo kwalifikacje zawodowe, m.in.: odpowiednia liczba wylatanych godzin, uprawnienia pilota śmigłowcowego wojskowego do wykonywania lotów VFR w dzień i VFR w nocy – potwierdzone wpisami w książce pilota i licencjach lub licencja pilota śmigłowcowego zawodowego – minimum CPL(H) z uprawnieniami do wykonywania lotów VFR w dzień i VFR w nocy – potwierdzone wpisami w książce pilota i licencjach, ważne lub wygasłe uprawnienia do wykonywania lotów w charakterze dowódcy śmigłowca na jednym z typów śmigłowców eksploatowanych w lotnictwie policyjnym.

Gotowy na akcję z policyjnym Black Hawkiem? Startujemy! Bezpiecznego lotu:

tekst: podinsp. Anna Kędzierzawska
grafika: Edyta Banach-Rudzik
film: Radek Piotrowski, Leszek Cuper i Paweł Cegielski

Źródło: policja.pl
comments powered by Disqus