Przejdź do treści
Wystawa plakatów LOT-u (fot. PAP)
Źródło artykułu

Plakatowa historia LOT-u w Galerii Plenerowej Łazienek Królewskich w Warszawie

Od 1929 roku Polskie Linie Lotnicze LOT budują jedną z najbardziej międzynarodowych polskich marek. W tym czasie dbałość o najwyższą jakość usług konsekwentnie szła w parze z wyznaczaniem nowych trendów we wzornictwie i grafice. Z okazji 90-lecia LOT-u w Łazienkach Królewskich w Warszawie otwarto wystawę, na której można oglądać 50 historycznych plakatów firmy.

LOT jest jedną z dwunastu najstarszych linii lotniczych na świecie i jednocześnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma jest też jednym z najlepiej rozpoznawalnych ambasadorów Polski. Od 90 lat do odległych zakątków świata docierają samoloty z charakterystycznym żurawiem – symbolem siły i stabilności, zaprojektowanym przez wybitnego artystę plastyka Tadeusza Gronowskiego.

LOT od początku istnienia stawiał na nowoczesną reklamę. Identyfikacja wizualna naszej marki tradycyjnie łączy doskonałe wzornictwo i wyrafinowane formy plastyczne. Od zawsze stanowiła także eleganckie połączenie treści informacyjnych, handlowych, patriotycznych i technologicznych. Równolegle z dynamicznym rozwojem firmy rozkwitała także Polska Szkoła Plakatu, a możliwość współpracy sztuki i biznesu nabierała nowego wymiaru – mówi Stefan Malczewski, Członek Zarządu ds. Korporacyjnych w Polskich Liniach Lotniczych LOT.

W czasie 90 lat istnienia LOT wydał ponad sto oryginalnych plakatów reklamowych, zaprojektowanych przez wybitnych artystów – Janusza Grabiańskiego, Tomasza Rumińskiego, Macieja Hibnera, Janusza Stannego i wielu innych. W wakacje plakatową historię LOT-u można obejrzeć przy warszawskich Łazienkach Królewskich. Na wystawie znalazło się 50 najważniejszych plakatów historycznych LOT-u oraz dwie prace wybrane w ubiegłorocznym konkursie rocznicowym.


Wystawa plakatów LOT-u (fot. PAP)

Zależało nam, by pokazać szerokiej publiczności wspaniałe przykłady grafiki użytkowej, jakie powstały w ciągu ostatnich 90 lat dzięki współpracy wybitnych artystów z LOT-em. Cieszymy się, że prace te są dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Ich wyrafinowana forma i ponadczasowy styl nie tylko doskonale wyrażają wartości naszej firmy – takie jak gościnność, troska o pasażerów, dynamiczny rozwój, nowoczesność i szacunek do tradycji – ale też stanowią ważną część narodowego dziedzictwa kulturowego – dodaje Stefan Malczewski.

Wystawa będzie dostępna dla zwiedzających w Galerii Plenerowej Łazienek Królewskich (ogrodzenie wzdłuż Alej Ujazdowskich w Warszawie) do 25 sierpnia br. Partnerami wystawy są Muzeum Plakatu w Wilanowie, Polska Szkoła Plakatu oraz Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony