Przejdź do treści
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 2062/18 (I, 12.07.2018 r., EPPO). Dotyczy: Przekroczenia MGT do wartości powyżej 920 stopni Celsjusza podczas procedury uruchomienia silnika śmigłowca Robinson R-66. Informacja o zdarzeniu 2062/18

• 2243/18 (I, 22.07.2018 r., EPLU). Dotyczy: Błędu w technice pilotażu polegającego na wykonaniu lądowania bez fazy wyrównania, w konsekwencji  uderzenia przednią płozą szybowca SZD-22C Mucha Standard o płytę lotniska – twardego lądowania. Raport końcowy 2243/18

• 2487/18 (I, 08.08.2018 r., EPMO). Dotyczy: Spadku obrotów wirnika spowodowanego zbyt dynamicznym rozpędzaniem w celu skrócenia startu, z głowicą wirnika odchyloną powyżej 10 stopni w położeniu na ogon w wyniku czego doszło do flappingu i uszkodzenia wiatrakowca FC-4. Informacja o zdarzeniu 2487/18

• 2895/18 (W, 25.11.2018 r., Oleśnica, byłe lotnisko wojskowe). Dotyczy: Pilota paralotni z napędem, który w rejonie końca pasa startowego w trakcie wykonywania głębokich zakrętów wszedł w spiralę upadkową zakończoną zderzeniem z ziemią. Raport wstępny 2895/18

• 3638/18 (PI, 18.10.2018 r., EPKA). Dotyczy: Prawdopodobnego zwiększenia mocy silnika w trakcie dobiegu, co w głównym stopniu spowodowało wytoczenie się samolotu Tecnam Sierra P 2002 JF poza granice pasa startowego. Informacja o zdarzeniu 3638/18

• 3864/18 (I, 06.11.2018 r., CTR EPRZ Jasionka). Dotyczy: Zatrzymania się silnika na skutek oblodzenia gaźnika, co doprowadziło do awaryjnego lądowania motoszybowca STRATON MOBY DICK w terenie przygodnym. Informacja o zdarzeniu 3864/18

• 3878/18 (I, 07.11.2018 r., Lotnisko EPRJ Jasionka). Dotyczy: Nie wykonania pełnej listy kontrolnej przed dniem lotnym - pilot motoszybowca STRATON MOBY DICK nie sprawdził stanu paliwa w zbiorniku. Informacja o zdarzeniu 3878/18

• 4014/18 (W, 17.11.2018 r., Skawa, woj. małopolskie). Dotyczy: Awarii silnika po starcie. Awaryjnego lądowania zakończonego wprowadzeniem w prawą autorotację na wysokości wyrównania i zderzeniem z ziemią. Raport wstępny 4014/18

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony