Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 798/17 (I, 03.05.2017 r., EPGD). Dotyczy: Nieprzestrzegania procedury kołowania przez pilota samolotu Beechcraft B-58 Baron. Raport końcowy 798/17

• 1175/17 (I, 10.06.2017 r., Na trasie, ok. 2 NM na pn.zach. od punktu EPBYO). Dotyczy: Wycieku płynu chłodzącego w samolocie Aero AT-3 R100. Zatkania otworka odpowietrzającego w zakrętce wlewu zbiorniczka płynu chłodzącego głowice cylindrów silnika. Raport końcowy 1175/17

• 1283/17 (PI, 18.06.2017 r., Na trasie lotu). Dotyczy: Zmęczeniowego zniszczenia linki sterowania lewą lotką w skrzydle samolotu De Havilland Canada DHC-8-Q400. Raport końcowy 1283/17

• 1460/17 (I, 04.07.2017 r., EPWA). Dotyczy: Rozerwania węża powietrznego airstartera przy pierścieniu mocującym do złącza podczas podawania powietrza pod ciśnieniem do silników nr 1 i nr 2 samolotu Embraer ERJ-195. Raport końcowy 1460/17

• 1632/18 (I, 17.06.2018 r., EPPT). Dotyczy: Skręcenie linek czaszy głównej spadochronu Crossfire 139. Informacja o zdarzeniu 1632/18

• 1634/18 (I, 16.06.2018 r., EPNC). Dotyczy: Błędu podczas układania spadochronu Skipper polegającego na nieprawidłowym zahamowaniu sterówki, co doprowadziło do powstania węzłów podczas otwarcia na lince sterowniczej. Informacja o zdarzeniu 1634/18

• 1902/15 (I, 02.09.2015 r., EPSC). Dotyczy: Schowania przedniego podwozia w trakcie kołowania samolotu Piper PA-34-220T Seneca V na pas startowy, wskutek czego doszło do kontaktu pracujących śmigieł z nawierzchnią i zniszczenia ich łopat oraz gwałtownego zatrzymania silników. Raport końcowy 1902/15

• 2285/18 (I, 25.07.2018 r., EPMO). Dotyczy: Błędnego zrozumienia komendy wydanej uczniowi-pilotowi przed rozpoczęciem holowania, co doprowadziło do holowania samolotu DA 20 C z zaciągniętym hamulcem postojowym. Informacja o zdarzeniu 2285/18

• 2567/18 (W, 13.08.2018 r., EPGI). Dotyczy: Braku reakcji instruktora na zbyt wysokie wyrównanie i utratę prędkości szybowca SZD-50-3 Puchacz przy otwartych hamulcach aerodynamicznych. Informacja o zdarzeniu 2567/18

• 2818/18 (I, 29.08.2018 r., EPPO). Dotyczy: Awaryjnego lądowania z asystą samolotu Tecnam 2006T. Informacja o zdarzeniu 2818/18

• 3221/18 (I, 22.09.2018 r., Pyskowice). Dotyczy: Nieprawidłowej reakcji pilota na podmuch wiatru, w wyniku której doszło do twardego lądowania i uszkodzenia śmigłowca Robinson R-44. Informacja o zdarzeniu 3221/18

• 3390/18 (I, 02.10.2018 r., EPPL). Dotyczy: Zanieczyszczeń nagromadzonych w rejonie zapadki blokady fotela śmigłowca EC 135 P2+ w wyniku czego doszło do jego przesunięcia do tyłu, co skutkowało reakcją pilota na organy sterowania i w konsekwencji do przekroczenia dopuszczalnych momentów. Informacja o zdarzeniu 3390/18

• 3548/18 (I, 13.10.2018 r., Ossala k. Połańca). Dotyczy: Nierównomiernej pracy silnika a po chwili silnik wyłączenia się silnika w samolocie PZL104 "Wilga” 35A. Informacja o zdarzeniu 3548/18

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony