Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 1953/19 (W, 02.06.2019 r., Ludwinowo k / Kruszyna (EPWK)). Dotyczy: Nieprawidłowego postępowania pilota po wejściu paralotni w spiralę upadkową. Raport końcowy 1953/19

• 2249/19 (W, 16.06.2019 r., Konstancin Obory). Dotyczy: Niewłaściwej reakcji pilota samolotu ultralekkiego VL-3 na podmuch wiatru. Nieprawidłowego poprawiania błędów przy lądowaniu (kangur). Raport końcowy 2249/19

• 2303/19 (PI, 17.06.2019 r., EPBC). Dotyczy: Błędu w technice startu szybowca SZD-51-1 Junior za wyciągarką polegającego na przejściu do lotu poziomego w trakcie trwania ciągu. Raport końcowy 2303/19

• 2358/19 (W, 21.06.2019 r., EPWS). Dotyczy: Uszkodzenia (rozszczelnienia) tłumika hałasu układu wylotowego spalin w samolocie Socata Rallye MS.880B co spowodowało: przedostanie się gorących spalin do gaźnika, pożar mieszanki paliwowo-powietrznej i w konsekwencji zgaśnięcie silnika. Raport końcowy 2358/19

• 2427/19 (PI, 26.06.2019 r., EPWS). Dotyczy: Nagłego zatrzymania silnika samolotu Socata TB 10 Tobago podczas wykonywania lewego kręgu nadlotniskowego spowodowanego rozłączeniem rury wylotowej odprowadzającej spaliny z cylindra nr 4 silnika w miejscu połączenia z tłumikiem. Raport końcowy 2427/19

• 2771/19 (W, 13.07.2019 r., Krosno). Dotyczy: W trakcie zakrętu w lewo wykonywanego na wysokości 20-30 m szybowiec SZD-30 Pirat wykonał ześlizg na lewe skrzydło, uderzył nim w słup, w drzewo a następnie zderzył się z ziemią. Raport wstępny 2771/19

• 2901/19 (W, 18.07.2019 r., EPLS). Dotyczy: Błędu w technice pilotażu polegającego na doprowadzeniu przez pilota do nadmiernej utraty prędkości szybowca SZD-48-3 Jantar Standard 3, przeciągnięcia i korkociągu na małej wysokości. Raport końcowy 2901/19

• 2935/19 (W, 20.07.2019 r., EPNC). Dotyczy: Przyjęcia niewłaściwej sylwetki do lądowania spadochronem Navigator 220. Informacja o zdarzeniu 2935/19

• 3255/19 (W, 03.08.2019 r., Zamość). Dotyczy: Po prawidłowo wykonanym starcie i locie po kręgu w trakcie podejścia do lądowania, uczeń-pilot nie wykonał fazy załamania i wyrównania. Szybowiec PW-5 uderzył przednim kołem w powierzchnię pasa startowego. Raport wstępny 3255/19

• 3424/19 (W, 08.08.2019 r., Skidziń, woj. małopolskie). Dotyczy: Częściowego podwinięcia się skrzydła NEMO 2.M na małej wysokości w trakcie podejścia do lądowania. Pilotowi udało się rozwinąć skrzydło, jednak ze względu na małą wysokość doszło do zderzenia paralotni z ziemią. Raport końcowy 3424/19

• 3646/19 (W, 18.08.2019 r., EPKB). Dotyczy: Zahaczenia nogi skoczka o nierówność na lotnisku (kępka trawy) w końcowej fazie przyziemienia ze spadochronem Pilot 96. Informacja o zdarzeniu 3646/19

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony