Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 158/19 (PI, 19.01.2019 r., EPCD). Dotyczy: Lądowania zapobiegawczego na zamkniętym lotnisku spowodowanego koniecznością dokonania kontroli stanu technicznego samolotu Cessna 172 po stwierdzeniu wahań wskazań paliwomierza. Raport końcowy 158/19

• 1032/19 (I, 07.04.2019 r., EPKR). Dotyczy: Utraty przez pilota kontroli nad samolotem ultralekkim KR-30 Topaz w trakcie dobiegu spowodowanej wystąpieniem drgań samowzbudnych (shimmy) przedniej goleni podwozia samolotu. Informacja o zdarzeniu 1032/19

• 1647/19 (PI, 18.05.2019 r., EPKR). Dotyczy: Wykonania startu modelu szybowca F1A bez zgody organizatora zawodów i kierującego lotami. Informacja o zdarzeniu 1647/19

• 1658/19 (I, 19.05.2019 r., EPNC). Dotyczy: Zakleszczenia linek sterowniczych po lewej stronie czaszy podczas procesu otwarcia spadochronu głównego Mamba 111. Informacja o zdarzeniu 1658/19

• 1952/19 (I, 02.06.2019 r., Chudoba k. Głogówka). Dotyczy: Błędu pilota polegającego na wykonaniu zbyt niskiego podejścia do lądowania samolotem ultralekkim CTLS. W wyniku czego nastąpiło dynamiczne wyhamowanie, zaczepiając przednim kółkiem o uprawę samolot  wykonał kapotaż. Raport końcowy 1952/19

• 1954/19 (W, 31.05.2019 r., Góra Żar, Międzybrodzie Żywieckie). Dotyczy: Upadku na ziemię pasażera w trakcie rozbiegu podczas startu paralotnią w tandemie. Raport końcowy 1954/19

• 2067/19 (I, 06.06.2019 r., Świerkówiec/Mogilno). Dotyczy: Skręcenia paralotni z napędem w kierunku drzew spowodowanego bocznym podmuchem wiatru. Paralotnia zahaczyła o korony drzew i na nich zawisła.. Informacja o zdarzeniu 2067/19

• 2071/19 (W, 08.06.2019 r., Wola Batorska k. Niepołomic, woj. małopolskie). Dotyczy: Braku podjęcia decyzji o lądowaniu w terenie przygodnym szybowcem SZD 48-1 Jantar Standard 2 na odpowiedniej wysokości nad terenem nadającym się do takiego lądowania. Przypadkowego wyboru pola do lądowania ze zbyt małej wysokości. Raport końcowy 2071/19

• 2189/19 (W, 16.07.2019 r., Szczury k. Ostrowa Wielkopolskiego). Dotyczy: Zderzenia szybowca SZD 48–1 Jantar Std 2 M z ziemią w trakcie wyprowadzania z korkociągu. Raport wstępny 2189/19

• 2358/19 (W, 21.06.2019 r., EPWS). Dotyczy: Nagłego zatrzymania silnika samolotu Socata Rallye MS.880B w trakcie lotu. Lądowania na polu uprawnym, około 500 m przed wschodnią granicą lotniska na przedłużeniu pasa 14. Raport wstępny 2358/19

• 2427/19 (PI, 26.06.2019 r., EPWS). Dotyczy: Nagłego zatrzymania silnika samolotu Socata TB10 Tobago w trakcie lotu. Lądowania awaryjnego na polu uprawnym. Raport wstępny 2427/19

• 2606/18 (I, 16.08.2018 r., EPRG). Dotyczy: Lądowania bez wypuszczonego podwozia samolotu Skyleader 600 spowodowanego niewykonaniem wszystkich czynności związanych z przygotowaniem samolotu do lądowania. Informacja o zdarzeniu 2606/18

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony