Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 657/18 (I, 03.04.2018 r., Lotnisko EPXS, Baza HEMS – Sokołów Podlaski). Dotyczy: Wyświetlenia się przestrogi FADEC MINOR na silniku nr 1 podczas rozpędzania śmigłowca EC 135 P2+ z powodu usterki czujnika prędkości obrotowej turbiny mocy. Raport końcowy 657/18

• 1423/17 (I, 04.07.2017 r., EPWA). Dotyczy: Usterki EEC ENG #2 w samolocie B738. Informacja o zdarzeniu 1423/17

• 1437/19 (I, 29.04.2019 r., Cypr FIR Nikozja). Dotyczy: Działań militarnych prowadzonych w rejonie przelotu samolotu Cessna Citation CJ3+ (C525B), na skutek czego doszło do zewnętrznej ingerencji w sygnał GPS. Informacja o zdarzeniu 1437/19

• 1535/17 (I, 01.07.2017 r., EPKK). Dotyczy: Nieprawidłowo wykonanego manewru wyrównania, którego następstwem była zbyt duża prędkość pionowa samolotu Embraer ERJ-175LR podczas przyziemienia. Informacja o zdarzeniu 1535/17

• 1810/19 (W, 25.05.2019 r., EPML). Dotyczy: Zbyt wczesnego hamowania – ok.10 metrów – i w końcowej fazie zbyt mocnego – co spowodowało przeciągnięcie spadochronu Mars M-291 i przyziemienie ze zwiększoną prędkością na podciągnięte nogi. Informacja o zdarzeniu 1810/19

• 1912/19 (W, 02.06.2019 r., EPML). Dotyczy: Utraty przytomności przez tandem pilota podczas wolnego spadania oraz drugi raz po otwarciu czaszy głównej spadochronu Tandem, Sigma II 340. Informacja o zdarzeniu 1912/19

• 1946/19 (W, 31.05.2019 r., Napoleon k. Krzepic). Dotyczy: Po wykonaniu nawrotu na niewielkiej wysokości nastąpiło dynamiczne zerwanie strug na skrzydłach,  samolot Midget Mustang VJ1 wszedł w autorotację a następnie wpadł do lasu gdzie zderzył się z ziemią. Raport wstępny 1946/19

• 2632/18 (W, 16.08.2018 r., Smerek k. Leska). Dotyczy: Zahaczenia kołem podwozia osoby na ziemi przez samolot ultralekki Tecnam 2002 wykonujący niski przelot. Raport końcowy 2632/18

• 3011/17 (I, 01.11.2017 r., EPWA). Dotyczy: Twardego lądowania samolotu Embraer ERJ-175LR spowodowanego zbyt późnym rozpoczęciem wyrównania i w konsekwencji twardego przyziemienia z odbiciem. Informacja o zdarzeniu 3011/17

• 3143/18 (W, 16.09.2018 r., Owczary k. Krakowa). Dotyczy: Podjęcia przez pilota paralotni Dudek Orca XX-41 Cabrio z napędem decyzji o wykonaniu lotu na zbyt małej wysokości w warunkach turbulencji, co w momencie podwinięcia się skrzydła paralotni doprowadziło do zderzenia z ziemią. Raport końcowy 3143/18

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony