IV wrześniowe posiedzenie PKBWL
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
• 1026/17 (W, 28.05.2017 r., EPKA). Dotyczy: Błędu pilota polegającego na nieprawidłowym zablokowaniu fotela w asamolocie Cessna 185A. Raport końcowy 1026/17
• 1842/17 (W, 29.07.2017 r., EPGI). Dotyczy: Nieprawidłowej oceny wysokości nad przeszkodami terenowymi podczas dolotu szybowcem ASW20FL do lotniska. Niedostosowania prędkości do warunków lotu w obszarze zwiększonego opadania. Informacja o zdarzeniu 1842/17
• 1875/17 (W, 29.07.2017 r., Góra Żar, Międzybrodzie Żywieckie). Dotyczy: Upadku pilota i pasażerki paralotni Swing Twin 4 na korony drzew wyniku utraty nośności paralotni. Informacja o zdarzeniu 1875/17
• 2083/17 (W, 13.08.2017 r., EPPT). Dotyczy: Przyziemienia samolotu Cessna 152 na trzy punkty oraz nieprawidłowego poprawiania błędu lądowania (kangura) po odbiciu się samolotu. Informacja o zdarzeniu 2083/17
• 2156/17 (W, 20.08.2017 r., Rybnica Leśna). Dotyczy: Znacznej deformacji skrzydła paralotni DUDEK Nukleon 27 w czasie zakrętu do lądowania w kierunku lądowiska. Zderzenia pilota z ziemią. Informacja o zdarzeniu 2156/17
• 2310/17 (W, 30.08.2017 r., EPBC). Dotyczy: Zerwania bezpiecznika liny wyciągarkowej. Wejścia szybowca SZD-50-3 Puchacz w korkociąg z lewego zakrętu i zderzenia z ziemią. Raport wstępny 2310/17
Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)
Komentarze