Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

IV wrześniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 357/16 (I, 08.03.2016 r., Lotnisko EPRZ – baza techniczna OKL PRz). Dotyczy: Stwierdzenia uszkodzeń na prawym skrzydle podczas przeglądu okresowego samolotu PZL M-20-3 Mewa. Informacja o zdarzeniu 357/16

• 754/16 (I, 28.04.2016 r., Lotnisko EPRZ – baza obsługowa Air Res Aviation). Dotyczy: Wykrycia pęknięcia goleni przedniej podczas obsługi samolotu Tecnam P2008-JC. Informcja o zdarzeniu 754/16

• 772/16 (I, 29.04.2016 r., Lubień Kujawski). Dotyczy: Błędu techniki startu z paralotnią Dudek NEMO 2 M polegającego na utracie koncentracji w pierwszej fazie wznoszenia i zbyt wczesnego zajęcia pozycji siedzącej w uprzęży. Informcja o zdarzeniu 772/16

• 808/14 (W, 07.06.2014 r., EPPT). Dotyczy: Niewłaściwej decyzji pilota motoszybowca J-6 Fregata o lądowaniu na pasie trawiastym, na granicach którego znajdowały się przeszkody terenowe. Spóźnionej reakcji pilota podczas utraty kierunku w końcowej fazie dobiegu, co doprowadziło do uderzenia końcówką skrzydła w belę trawy i obrót w lewo o 180°. Informcja o zdarzeniu 808/14

• 1028/15 (I, 15.06.2015 r., EPCD). Dotyczy: Zawieszenia się szczotek komutatora elektrycznego silnika sterowania klapami w samolocie Cessna 152. Informcja o zdarzeniu 1028/15

• 1063/14 (W, 12.07.2014 r., EPOM). Dotyczy: Uszkodzenia przepustu popychacza lotki w szybowcu SZD-48-3 Jantar Std 3, co doprowadziło do blokowania tego popychacza oraz układu sterowania hamulcami aerodynamicznymi przez przemieszczające się w skrzydle elementy z uszkodzonego przepustu. Informcja o zdarzeniu 1063/14

• 1250/16 (I, 10.06.2016 r., EPRZ). Dotyczy: Błędu pilota - niestarannie przeprowadzonego przeglądu przed lotem samolotu Tecnam P2008-JC. Informcja o zdarzeniu 1250/16

• 1294/16 (W, 12.06.2016 r., Niegibalice). Dotyczy: Startu motolotnią Stream z terenu o wymiarach niewystarczających do przeprowadzenia tego typu operacji. Nieuwzględnienia wpływu tylnego wiatru na długość startu. Informcja o zdarzeniu 1294/16

• 1384/16 (I, 19.06.2016 r., EPWA). Dotyczy: Nieuprawnionego wtargnięcia na drogę startową podczas holowania samolotu De Havilland Canada, Dash 8 (400). Informcja o zdarzeniu 1384/16

• 1847/13 (I, 29.11.2013 r., EPWA). Dotyczy: Stwierdzenia uszkodzenia łożyska wewnętrznego koła nr 4 podwozia głównego podczas wykonywania przeglądu samolotu Boeing 737-400. Informcja o zdarzeniu 1847/13

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony