IV czerwcowe posiedzenie PKBWL
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
• 654/17 (W, 13.04.2017 r., EPPT). Dotyczy: Złamania goleni podwozia przedniego w samolocie Tecnam P2008-JC w końcowej fazie dobiegu. Raport końcowy 654/17
• 737/17 (I, 29.04.2017 r., EPKT). Dotyczy: Niesprawności czujnika w układzie wypuszczania klap - FLAP SKEW nr 6 w samolocie Boeing 737-800. Informacja o zdarzeniu 737/17
• 870/17 (I, 17.05.2017 r., EPZP). Dotyczy: Stwierdzenia przez pilota na wskaźniku FLI różnicy wskazań momentów obrotowych silników o wartość 20% po starcie w trakcie rozpędzania śmigłowca EC 135 P2+. Informacja o zdarzeniu 870/17
• 885/17 (I, 14.05.2017 r., EPSU). Dotyczy: Stwierdzenia przez załogę śmigłowca EC 135 P2+ różnicy wskazań momentów obrotowych silników o 20% podczas przelotu ze szpitala do bazy w Suwałkach. Informacja o zdarzeniu 885/17
• 1101/17 (I, 03.06.2017 r., EPGY). Dotyczy: Załamania się czaszy spadochronu A-2 Tandem w dalszym procesie otwarcia, co doprowadziło do powstania „kalafiora” poprzez przerzucenie linek sterowniczych na krawędź natarcia czaszy głównej. Informacja o zdarzeniu 1101/17
• 1107/17 (I, 06.06.2017 r., EDDH). Dotyczy: Wewnętrznej usterki FMU (FUEL METERING UNIT) w samolocie Bombardier DHC-8-400. Informacja o zdarzeniu 1107/17
• 1177/17 (I, 11.06.2017 r., EPRU). Dotyczy: Twardego lądowania ze spadochronem Mars 330. Informacja o zdarzeniu 1177/17
Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)
Komentarze