Przejdź do treści
Źródło artykułu

Inspekcja samolotu potwierdziła brak korka wlewu paliwa - uchwała PKBWL

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych opublikowała uchwałę dotyczącą zdarzenia 922/13. W dniu 23 kwietnia 2014 r., podczas posiedzenia Komisja rozpatrywała przedstawione przez użytkownika informacje i okoliczności incydentu lotniczego, który wydarzył się w dniu 24 czerwca 2013 r. podczas kołowania samolotu DE HAVILLAND CANADA, Dasz 8-400.

Działając w oparciu o art. 5 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 996/2010 w sprawie badania wypadków i incydentów w lotnictwie cywilnym oraz zapobiegania im oraz uchylające dyrektywę 94/56/WE (Dz. U. UE. L. z 2010 r., Nr 295, poz. 35), Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych uznała informacje zawarte w raporcie o zdarzeniu za wystarczające i podjęła decyzję o zakończeniu badania.

Przebieg i okoliczności zdarzenia:

Podczas kołowania samolotu do startu jeden z pasażerów zauważył odpadający przedmiot od prawego głównego podwozia. Załoga po otrzymaniu tej informacji podjęła decyzję o powrocie na płytę postojową i przeprowadzeniu inspekcji. Służby naziemne dokonały sprawdzenia drogi do kołowania i znalazły przejechany korek wlewu paliwa. Inspekcja samolotu potwierdziła brak korka wlewu paliwa. Samolot był dotankowywany po przeprowadzeniu przeglądu przedlotowego przez załogę.
 
Przyczyna incydentu lotniczego:


Nieprzestrzeganie przez pracowników dostawcy paliwa obowiązujących procedur.

Działania podjęte przez użytkownika:

O zdarzeniu poinformowano załogi oraz dostawcę paliwa. Dostawca paliwa poinformował o zdarzeniu personel tankujący oraz przypomniał o bezwzględnym przestrzeganiu procedur obowiązujących podczas tankowania statków powietrznych.

Komisja nie formułowała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Pełny tekst uchwały 922/13 oraz inne badania zakończone przez PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony