III kwietniowe posiedzenie PKBWL
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
• 359/17 (I, 05.03.2017 r., EPWA). Dotyczy: Błędu kierującego pojazdem typu Mulag, będącego na wyposażeniu obsługi lotniskowej, podczas kołowania śmigłowca EC 135 P2+ nad TWY Z 2 (Zulu 2) na wysokości około 12 ft. Informacja o zdarzeniu 359/17
• 451/17 (I, 17.03.2017 r., EPSW). Dotyczy: Wkołowania samolot Beechcraft 95 B-55 w nierówność nawierzchni drogi startowej. Doszło do krótkiego poślizgu i zarycia koła przedniego w gruncie, a następnie schowania się podwozia przedniego do jego luku i kontaktu pracujących śmigieł z ziemią oraz zatrzymania samolotu. Informacja o zdarzeniu 451/17
• 1113/15 (I, 22.06.2015 r., FIR Warszawa (okolice m. Dęblin)). Dotyczy: Wydania przez organ kontroli obszaru ACC niespójnego zezwolenia kontroli ruchu lotniczego na lot samolotu M-346. Zgłoszenia przez załogę samolotu Bombardier DHC-8-Q400 wygenerowania TCAS TA. Informacja o zdarzeniu 1113/15
• 1267/15 (I, 07.06.2015 r., EP TSA 07). Dotyczy: Wydania nierestrykcyjnego zezwolenia na wznoszenie samolotu Airbus A321. Spóźnionej reakcji na ostrzeżenie na wskaźniku radarowym. Informacja o zdarzeniu 1267/15
Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)
Komentarze