II październikowe posiedzenie PKBWL
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
• 620/17 (I, 20.03.2017 r., EGPA Kirkwall). Dotyczy: Błędu załogi samolotu SAAB-340 polegającego na nie przestawieniu wysokościomierza na ciśnienie QNH oraz braku kontroli czynności w kabinie przez załogę poprzez niedokładne wykonanie „Approach checklist”. Informacja o zdarzeniu 620/17
• 672/17 (I, 02.04.2017 r., EPWA). Dotyczy: Usterki czujnika zbliżeniowego PROXIMITY SENSOR w układzie drzwi podwozia przedniego samolotu DH8D. Informacja o zdarzeniu 672/17
• 1090/17 (I, 02.06.2017 r., EPZR). Dotyczy: Nieprawidłowego podłączenia napędu lotek podczas składania szybowca Jantar Std.3. Nieprawidłowego wykonania przeglądu przedlotowego. Informacja o zdarzeniu 1090/17
• 1297/17 (I, 21.06.2017 r., FIR LGGG). Dotyczy: Usterki generatora silnika nr 2 samolotu B738. Informacja o zdarzeniu 1297/17
• 1602/17 (I, 16.07.2017 r., EPBC). Dotyczy: Błędu pilota polegającego na braku odpowiedniej reakcji organami sterowania na odbicie się samolotu AT-3 od drogi startowej (kangur). Informacja o zdarzeniu 1602/17
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych opublikowała album ilustracji do raportu końcowego 3190/16 z wypadku samolotu Extra EA200/300 (znaki rejestracyjne D-EEMT), do którego doszło 28 grudnia 2016 r. na lotnisku w Zegrzu Pomorskim. Album ilustracji 3190/16
Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)
Komentarze