Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

II listopadowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 270/16 (W, 20.02.2016 r., Michałów Grabina). Dotyczy: Błędu pilota polegającego na pomyleniu kierunków sterowania cięgłem podgrzewu gaźnika samolotu Cessna 150M. Raport końcowy 270/16, Album ilustracji 270/16

• 515/09 (W, 14.07.2009 r., EPLR). Dotyczy: Niestosowania się ucznia-pilota do wydanego przez radio polecenia instruktora o odejściu na drugi krąg. Nieprawidłowej kolejności czynności pilotażowych podczas próby odejścia na drugi krąg po ostatniej komendzie instruktora i spóźnionej reakcji na zwiększone opadanie samolotu samolotu Cessna 152. Braku dostatecznej umiejętności poprawiania przez ucznia-pilota błędów podczas lądowania (likwidowania „kangurów”). Raport końcowy 515/09

• 549/09 (W, 22.07.2009 r., EPPI). Dotyczy: Nagłego przechyłu samolotu PZL-110 Koliber na lewą stronę po przyziemieniu. Raport końcowy 549/09

• 633/09 (W, 07.08.2009 r., Gadów, gm. Mycielin). Dotyczy: Niedokładnego rozpoznania przez ucznia-pilota miejsca lądowania w terenie przygodnym – niedostrzeżenia linii energetycznej podczas obserwacji i przeglądu wybranego pola. Niewłaściwego planowania podejścia do lądowania szybowca SZD-30 Pirat (za niskie podejście nad drogą asfaltową, przy której znajdowały się przeszkody terenowe). Niezauważenia przewodów napowietrznej linii energetycznej przebiegających w poprzek toru lotu podczas podejścia do lądowania.. Raport końcowy 633/09

• 1453/16 (I, 25.06.2016 r., CTR EPBY). Dotyczy: Nie przestrzegania procedur dotyczących współpracy z TWR EPBY. Informcja o zdarzeniu 1453/16

• 1898/16 (I, 28.07.2016 r., Niemstów pow.Lubin (lądowisko prywatne)). Dotyczy: Schowania się przedniego podwozia po przyziemieniu samolotu Beechcraft A-36 Bonanza. Informcja o zdarzeniu 1898/16

• 2473/16 (W, 16.09.2016 r., EPLS). Dotyczy: Błędu pilota polegającego na zbyt gwałtownym hamowaniu w końcowej fazie dobiegu samolotu JAK 12 M. Informcja o zdarzeniu 2473/16

• 2595/16 (W, 30.09.2016 r., EPPO). Dotyczy: Błędu pilotażu podczas lądowania samolotu Cirrus SR20GTS, polegającego na nieprawidłowym przyziemieniu, co doprowadziło do dwukrotnego odbicia od nawierzchni drogi startowej („kangury”). Nieprawidłowej korekty błędu podczas lądowania, co doprowadziło do energicznego przyziemienia na podwozie przednie, ułatwiając wystąpienie drgań poprzecznych przedniego podwozia (shimmy).. Raport końcowy 2595/16

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony