Przejdź do treści
Źródło artykułu

I sierpniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 192/16 (PI, 07.02.2016 r., EPRZ). Dotyczy: Przyziemienia samolotu P2002JF z nadmierną prędkością w końcowej części pasa lądowania i użycia hamulca ręcznego. Informacja o zdarzeniu 192/16

• 561/16; 828/16 (I, 03.04.2016 r. i 04.05.2016 r., EPKP). Dotyczy: Nieprawidłowości w pracy silnika samolotu PZL-101A Gawron. Informacja o zdarzeniu 561/16, Informacja o zdarzeniu 828/16

• 649/13 (I, 20.05.2013 r., EPGD). Dotyczy: Usterki siłownika klap w samolocie Embraer E170-100. Informacja o zdarzeniu 649/13

• 667/15 (PI, 08.05.2015 r., Kraków - Nowa Huta). Dotyczy: Niewłaściwego przygotowania do skoku, w zakresie niedostatecznego dociągnięcia uprzęży pasażera do uprzęży spadochronu skoczka. Niezastosowania procedury otwarcia spadochronu głównego tandem Plexus 358 z użyciem drugiego uchwytu. Informacja o zdarzeniu 667/15

• 683/15 (I, 04.05.2015 r., EPWA). Dotyczy: Stwierdzenia podczas przeglądu „DAILY” braku trzech śrub półfelgi na kole nr 3 w podwoziu głównym samolotu Airbus A-320. Informacja o zdarzeniu 683/15

• 708/16 (I, 21.04.2016 r., EPBP). Dotyczy: Zamknięcia się przedniego podwozia samolotu Skyleader 600 w końcowej fazie kołowania, kiedy pilot zmieniał kierunek w prawo. Informacja o zdarzeniu 708/16

• 745/16 (I, 05.04.2016 r., Słubice). Dotyczy: Przerwania pracy silnika Hirth F33 podczas lotu paralotnią Nucleon 27 i lądowania awaryjnego na brzegu rzeki Odry. Informacja o zdarzeniu 745/16

• 754/15 (PI, 16.05.2015 r., EPNT). Dotyczy: Błędu popełnionego w czasie układania spadochronu tandem Stealth 340 do skoku, prawdopodobnie polegającego na nieprawidłowym zamknięciu komory czaszy głównej spadochronu. Braku sprawdzenia przez skoczka prawidłowego przygotowania spadochronu do skoku. Informacja o zdarzeniu 754/15

• 761/12 (I, 05.07.2012 r., Punkt GIPNO). Dotyczy: Usterki Main Landing Gear Ground Sensor (S105) oraz Landing Gear Logic Shelf Printed Circuit Card (M990) podczas lotu samolotu Boeing B737-400. Informacja o zdarzeniu 761/12

• 856/16 (I, 07.05.2016 r., Strefa kręgu lotniska Aleksandrowice, EPBA). Dotyczy: Otwarcia się i uszkodzenia lewych drzwi kabiny samolotu UL, Virus 912, w trakcie wznoszenia przed drugim zakrętem. Informacja o zdarzeniu 856/16

• 919/16 (I, 12.05.2016 r., EPRG). Dotyczy: Stwierdzenia w trakcie przeglądu samolotu ultralekkiego 3X47 Navigator UL 002 urwania jednej ze śrub mocujących silnik do łoża. Informacja o zdarzeniu 919/16

• 1507/16 (W, 29.06.2016 r., miejscowość Suchy Las koło Poznania w pobliżu lądowiska Strzeszynek). Dotyczy: Przerwania podejścia do lądowania i gwałtownego przechylenia się samolotu na prawe skrzydło. Samolot ultralekki Bristell TDO będący w prawej spirali pod dużym kątem zderzył się z powierzchnią ziemi. Informacja o zdarzeniu 1507/16

• 1850/16 (W, 26.07.2016 r., Jastarnia). Dotyczy: Błędu taktyki planowania i wykonania lotu na otwartej czaszy spadochronu Nitron 150 (Precision Aerodynamics), co doprowadziło do niedolotu i lądowania poza wyznaczonym miejscem. Informacja o zdarzeniu 1850/16

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony