Przejdź do treści
PCM 3/2009
Źródło artykułu

Marcowy numer Pilot Club Magazine już w salonach prasowych

W numerze sensacyjne doniesienia i wywiady dotyczące sporu ośrodków szkolenia z Urzędem Lotnictwa Cywilnego oraz kontrowersyjne wypowiedzi urzędników na konferencji z Policją.

SZOKUJĄCY WYWIAD ROKU – DARIUSZ SZPINETA
To pierwsza tak odważna synteza sytuacji w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, zaskakującego podejścia urzędników do ośrodków szkolenia, fatalnej sytuacji FTO na warszawskich Babicach i wielkiej wojnie o lepsze jutro. Krzysztof Niewiadomski w rozmowie z szefem ośrodka Ad Astra odkrywa nieznane dotąd, albo skrzętnie ukrywane fakty o prawdziwym obliczu ULC. To musicie przeczytać.

NALOT NA PILOTÓW
Kontynuacja mrocznych kart funkcjonowania lotniczego urzędu w Polsce i jego zatrważających planów wobec środowiska lotniczego. Do Redakcji PCM dotarły dokumenty Komendy Głównej Policji, według których urzędnicy namawiali funkcjonariuszy do wykonywania doraźnych nalotów na pilotów celem ich bezpodstawnego legitymowania. Policja stanęła na wysokości zadania, i na wydumane idee ULC nie przystała. Warto jednak wiedzieć, wedle jakich argumentów ULC uznał, że piloci są „zagrożeniem dla pozostałej części społeczeństwa”.

LEGACY 600 – DZIEDZIC LUKSUSU
Jeśli kojarzycie z polskich lotnisk komunikacyjnych poczciwego „Brazyliszka” w LOT-owskich barwach, potocznie zwanego „ołówkiem”, to nie zaskoczy was kształt jego kuzyna – Embraera Legacy 600. Szoku doznacie jednak zaglądając do wnętrza tej wypieszczonej VIP-limuzyny i oceniając osiągi. W Salonie Pilota wyjątkowe zdjęcia, sentencje opinii pilotów „sześćsetki” i wspaniałe fotografie.

NIGEL LAMB – ŻÓŁTA STRZAŁA BREITLINGA
Niewielu jest 51-latków, którzy dla czystej przyjemności wykręcaliby nieprawdopodobne ewolucje między pylonami cyklu zadowów Red Bull Air Race, osiągając przy tym przeciążenia rzędu 12G. Nigel Lamb jest jednym z wyjątkowych przykładów dojrzałych szaleńców. Nasz korespondent z Wielkiej Brytanii Luke Czepiela pyta go o powody, dla których ryzykuje życie dla „fanu”.

FERALNY LOT DONNY
Czy pamiętacie o tym, aby wymienić pompę podciśnieniową co 500 godzin lotu? Donna Wilt zawsze pamiętała, ale i tak nie uchroniło jej to przed poważnymi tarapatami. Bo zgodnie z prawem Murphy`ego jak coś się ma zepsuć, to robi to w najgorszym z możliwych momentów. Przeczytaj jak Donna uratowała się z opresji w trudnych warunkach IFR. To pierwsza część cyklu „prawdziwych historii” w PCM opracowanych przez AOPA Air Safety Foundation, o które prosili polscy piloci.

XENON – POMARAŃCZOWA REWOLUCJA
Miesiąc temu przybliżyliśmy wam konstrukcję niesamowitego wiatrakowca Xenon. Tym razem Krzysiek Niewiadomski zabiera czytelników w pełen emocji oblot pomarańczowego cacka na lotnisku z Modlinie. „To pierwszy statek powietrzny z napędem, który dał mi tyle frajdy z latania” – mówi naczelny, a test pilot Celier Aviation Wiesław Jarzyna wtóruje dodając: „a przede wszystkim Xenon jest... pędzony powietrzem”. Sprawdźcie jakim cudem.

GDZIE WYLĄDUJEMY NA EURO 2012
Na naszej okładce smukła Cessna Citation i goście wędrujący... dajmy na to na mecze Euro 2012. Na lutowej konferencji „Lotnisko 2009” usłyszeliśmy wiele zapewnień, że największe polskie lotniska komunikacyjne zdążą z przygotowaniami na przyjęcie setek samolotów z kibicami piłkarskimi. Nas jednak bardziej interesuje, co z lotnictwem GA? Kto znajdzie dla nich miejsce? Na te i inne pytania odpowiada Tomasz Szymczak, krajowy koordynator przygotowań ds. lotnisk na Euro ze spółki PL 2012.

M.A.S.H-yna MARZEŃ
Niewielu ludzi na świecie miało okazję polatać jednym z najbardziej popularnych historycznych śmigłowców. Taka nieopisana przyjemność przydarzyła się Konradowi Wróblowi, który przy okazji wizyty na Florydzie zasiadł za sterami śmigłowca Bell-47, popularnego „ratownika” z wojny wietnamskiej, popularnego również w Polsce z migawek komediowego serialu M.A.S.H.

ISKRA W TWOICH RĘKACH
Daniel Alankiewicz w pierwszej części „świecowego” poradnika zdradza jak je zrozumieć i traktować, by nie zdusiły nam silnika w locie. Wiadomo przecież, że kontrola stanu świec zapłonowych to jedna z niewielu czynności, którą wolno wykonać we własnym zakresie użytkowania statku powietrznego. Tym bardziej w tej materii warto wysłuchać fachowca.

Poza tym w Pilocie:
OD ŚMIGŁA! – najświeższe aktualności z kraju i ze świata
AIR-MAIL – opinia stewarda o „incydencie monachijskim” z udziałem Jana Rokity i niemieckiej stewardesy
KARTKI Z KALENDARZA – Ryszard Sawicki i comiesięczna wyprawa w przeszłość lotnictwa
PILOT WART ŚMIECHU – najlepsze kawały i „niedźwiedzia lustrzanka prosto z Alaski
ZEBRANE W SIECI – 17 marca konferencja bezpieczeństwa lotów ULC. Musicie być tam koniecznie!

MASA FELIETONISTÓW
Monika Zazula – w kokpicie z blondynką, czyli trzy sposoby na odlotowy podryw
Michał J. Zazula – o odważnych sposobach na wydawania składek aeroklubowych
Cichociemny – nowy cykl „Na ślepo” a w nim odważne mniej odważnego, bo anonimowego obserwatora lotniczej sytuacji w kraju
Mirek Krzyk – jak to „Włócznia” nabór do Lufthansy robił
Konrad Wróbel – o wielkiej wolności latania za wielką wodą
Krzysiek Stawiński – kto rządzi na pokładzie pasażerskiego samolotu?
Sławek Cichoń – i twarda riposta na list czytelnika z ubiegłego miesiąca

Zapraszamy do lektury!
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony