Przejdź do treści
Pilot Club Magazine 5/2010
Źródło artykułu

Majowy numer Pilot Club Magazine już w salonach prasowych

Majowy Pilot Club Magazine jest już w sprzedaży w salonach prasowych, a w nim m.in.:

Czemu szkodzi wulkaniczny pył?
Siedząc wygodnie w kabinie samolotu trudno czasem uwierzyć, jak wiele zagrożeń może czaić się powietrzu. Każdy z nas zdaje sobie sprawę z ryzyka spowodowanego oblodzeniem, mgłą czy innymi czynnikami pogodowymi. Lecz trzeba przyznać, że do 15 kwietnia tego roku jedynie nieliczni zdawali sobie sprawę, że zagrożeniem dla samolotu może stać się odległy o dziesiątki czy nawet setki kilometrów wybuch wulkanu. Komu szkodzi i jak się przed nim bronić?
Juliusz Sabak

Jak wybrać słuchawki lotnicze?
Na początku swojej kariery lotniczej praktycznie każdy uczeń pilot boryka się z problemem wyboru słuchawek lotniczych. Nie wszystkie ośrodki szkolenia mają w swoich samolotach do zaoferowania jakiekolwiek słuchawki, a jeżeli już są one dostępne, to bardzo często ich stan techniczny pozostawia wiele do życzenia. Zwraca również uwagę intensywne zużycie użytkowanych przez dziesiątki osób słuchawek. Pamiętajmy, że chcąc związać się z lataniem na stałe, narażamy bardzo poważnie swój słuch na kontuzję. Jakie wybrać? Sprawdź jakich używaja inni.
Kamil Pawłow

Piper Seneca V - druga młodość czterdziestolatka
Sprzedaż lekkich samolotów dwusilnikowych z napędem tłokowym obrała zły kierunek w ciągu ostatnich dziesięciu lat i wciąż nie zanosi się na poprawę tej sytuacji. Szczególnie dla Pipera i Beechcrafta, przywiązanych do swych tradycyjnych konstrukcji sprzed ponad 30 lat i wciąż je rozwijających. Ale nie ma się czemu dziwić, na rynku pozostały już tylko cztery lekkie, certyfikowane dwusilnikowe samoloty pozostające w produkcji: Seminole i Seneca Pipera oraz Hawker Beechcraft Baron 58 i wreszcie najnowszy z nich, laminatowy Diamond DA42. Jak się ma popularna Seneca?
John Miller

7 lat z Socatą TB 20 Trynidad
W poprzednim numerze PCM przedstawiliśmy drogę autora do licencji pilota i proces wyboru pierwszego własnego samolotu, aż do jego zakupu. Socata odwdzięczyła mu się wyjątkowo swoją bardzo małą awaryjnością, co umożliwiło mu odbycie tak wielu podróży po Europie bez kosztownych przestojów i niepotrzebnych nerwów
Peter Holy

Między ogniem a lodem - Latanie w Islandii
Latanie nad Islandią jest wspaniałym przeżyciem, a powody do wynajęcia samolotu liczne. Przede wszystkim można i należy zachwycać się oglądaniem z powietrza wszystkich jej cudów natury. Wyobraź sobie latanie ponad lodowcami wśród dymiących wulkanów, przelatywanie nad licznymi, bezludnymi wysepkami, czy wzdłuż grzmiących wodospadów mieniących się wszystkimi kolorami tęczy! W porze letniej, co najciekawsze, możesz robić to 24 godziny na dobę bez przerwy, ponieważ słońce wtedy wcale nie zachodzi.
Jozef Mols

Wyprawy za miedzę - Wiedeńskie szaleństwo
Przed miesiącem w PCM przedstawiliśmy propozycję wyprawy dla amatorów aktywnego wypoczynku. Tym razem coś dla tych, którzy chcieliby po prostu spędzić szalony wieczór. Jeżeli znudziły się Wam atrakcje Warszawy, Krakowa, Gdańska czy innych polskich miast, wybierzcie się na jedną noc do Wiednia. To tylko niecałe trzy godziny lotu Cessną 172!
Michał J. Zazula, Tomek Toboła

Wiosenne porządki – w hangarze, w samolocie i… w głowie pilota
Z aeroklubowych (amerykańskich) praktyk stosowanych przed sezonem lotniczym autor formułuje 7 prostych, za to skutecznych sposobów na bezpieczne latanie.
Grzegorz Świderski

AOPA radzi - Widzialność i podstawa chmur

Wielu pilotów nie zdaje sobie sprawy, jak niska wysokość podstawy chmur i ograniczona widzialność są w lotnictwie śmiertelnie niebezpieczne. Odświeżenie wiedzy na temat warunków pogodowych pozwoli zminimalizować ryzyko i uniknąć czasem ogromnych kłopotów.

PUMA & PANDA - Nowoczesne samoloty dla Kowalskiego
Po raz drugi firma Aero-service ma okazję wprowadzić nas w proces projektowania i budowy nowoczesnych samolotów ultralekkich. W tym numerze przybliżamy dalsze etapy procesu projektowego i produkcyjnego jej flagowego modelu - dolnopłata PUMA z chowanym podwoziem oraz po raz pierwszy prezentujemy ich najnowszy samolot ze skrzydłami umieszczonymi w górnej części kadłuba i zdradzamy jego cechy konstrukcyjne, do tej pory znane tylko nielicznym.
Jacek Skopiński, Łukasz J. Kapusta, Miłosław Kapusta

100 lat belgijskiego Royal Aeroklub Brasschaat
Nie tak dawno obchodziliśmy 100-lecie światowego lotnictwa. W tym roku belgijskie byłe wojskowe lotnisko Brasschaat Polygoon (EBBT w Belgii) obchodzi swoje 100-lecie. Aby to uczcić, 19 czerwca organizowany jest zlot na lotnisku w Brasschaat. Organizatorzy chcą się skupić nie tylko na pokazach lotniczych, ale też chcą żeby było to święto pilotów z Belgii i zagranicy.
Jozef Mols

Felieton Sławka Cichonia
Do kolegów lotników
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony