Przejdź do treści
Nowy silnik Pawła w układzie V/ fot. paramotor.com.pl

Nowy silnik Pawła w układzie V

Dostałem informację od Pawła Kunysza o zakończeniu pierwszych testów prototypowego silnika w układzie V. O zamiarze jego budowy słyszałem już wcześniej. Po wykonaniu we własnym zakresie kopii silnika JPX, odwiedził nas na łące, pooglądał nasze napędy i oświadczył, że teraz zbuduje inny silnik… Nie spodziewałem się tak szybkiego efektu. Otrzymałem zdjęcia silnika i krótki film. Jak widzicie silnik działa i to jeszcze jak! Gdy tylko odbędą się testy w locie, niezwłocznie poinformuję was o wynikach. Silnik został zbudowany z części: tłok + cylinder Malossi – pojemność skokowa 180 ccm, wał pochodzi z Hondy NSR 125 (skok 54,5mm), karter oraz przekładnia opracowane we własnym zakresie (przełożenie 1:2,7). Do silnika został wykonany odpowiedni rezonans*. Na czas testów silnik został umieszczony w koszu z nierdzewki, ale można go będzie zamocować w dowolnym koszu. Napęd bez uprzęży waży około 22-23kg. Przypuszczalnie w aluminiowym koszu będzie ważył odpowiednio mniej.

Czyżby w tym sezonie przyszła moda na silniki w układzie V?

Obejrzyj film:



Szkoda że nie mogłem osobiście przetestować silnika. Ale mam nadzieję, że niebawem to nastąpi. Na razie jest to prototyp. Jestem, pod wielkim wrażeniem umiejętności i pomysłowości autora, który dotychczas zajmował się napędami MZ. Nie znam też na razie ceny wykonania takiego silnika.

Leszek Klich

Więcej zdjęć na stronie www.paramotor.com.pl

FacebookTwitterWykop

Nasze strony