Przejdź do treści

(Nie)oficjalne nowości ze świata napędów PPG

Producenci napędów PPG nie mają wakacji. Wciąż pracują nad nowymi konstrukcjami. A ja lubię nowości. Postanowiłem podpytać kilku producentów o plany na najbliższą przyszłość. Choć oficjalnie wszystkie ekipy nabierają wody w usta, dowiedziałem się, że szykuje się kilka bardzo ciekawych nowości. Niestety nie każdy news tutaj przedstawiony może być w 100% zgodny z rzeczywistością, ale większość zasłyszanych wiadomości potwierdziłem u źródeł. Zapraszam do komentowania.

Techno-Fly będzie oferował Ventora z przekładnią pasową

A jednak. Aby Ventor trafił „pod strzechy” musi być tańszy. Dlatego przekładnię, której koszt wyprodukowania stanowi połowę ceny silnika firma Techno-Fly zastąpiła przekładnią pasową. Jest to nowy kierunek firmy po rezygnacji z projektu Rotor. Rozwiązanie wydaje się być ciekawe i ekonomiczne. Ventor to sprawdzona i powszechnie znana konstrukcja. Przeróbka na pasek nie wiąże się z dużymi kosztami projektu i testowania a zapewni dodatkowe rynki zbytu. I zaleta – dalej będą to (prawie) wszystkie zalety Ventora! Nie znam jeszcze oficjalnej ceny tej wersji. Oczywiście Ventor z przekładnią zębatą będzie produkowany nadal. Obecnie czekam na zdjęcia nowego silnika od Krzyśka.

Ec Extreme projektuje nowy napęd – Samuraj

Po ogromnym sukcesie EC25 Moster firma skupiła się na projektowaniu napędu z najwyższej półki. Jaki będzie nowy Moster? Nareszcie silnik otrzyma mocniejszy kosz wykonany z prawdziwego profilu lotniczego. Napęd już w fazie projektowania robi kosmiczne wrażenie. Nie sposób też nie porównać go do… Instincta. Prototyp nie ma jeszcze siatki i malowania 3DTN. Osobiście widziałem ten kosz. Na pierwszy rzut wygląda jakby ważył 20 kg. Jednak gdy go podniosłem, nie mogłem uwierzyć, że jest tak lekki!

Leszek Klich

Zdjęcia na stronie www.paramotor.com.pl

FacebookTwitterWykop

Nasze strony