Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rewolucja w silnikach PPG? Top80GE z elektronicznym wtryskiem paliwa

Konstruktor pierwszego dwusuwowego silnika z wtryskiem paliwa – TOP 80 GE – sterowanego elektronicznie, inż. Diego Cecchetto z włoskiej firmy Per Il Volo opowiada o tym co skłoniło go podjęcia prac projektowych nad wtryskowym silnikiem dla potrzeb paralotniarstwa napędowego. Napęd Miniplane wyposażony w silnik TOP-80 GE zostanie przedstawiony na Targach Paralotniowych w marcu 2012 roku. Pierwszym pilotem polskim który latał na tym napędzie w październiku br. jest Kamil Mańkowski. Wkrótce otrzyma on pierwszy seryjny silnik .

Tytułem wstępu.

Możemy nie zauważać, ale stosowanie elementów elektronicznych i elektromechanicznych w samochodach obecnie produkowanych i wykorzystywanych zrewolucjonizowały wydajność ich eksploatacji w porównaniu do tych produkowanych kilka czy kilkadziesiąt lat wcześniej.

Co to jest „System zarządzania silnikiem” i do czego służy?.

Odpowiedź jest prosta. Powoduje łatwiejsze użytkowanie silnika, zwiększa jego wydajność, zmniejsza zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń. Korzyści jest wiele, począwszy od tego, co każdy z nas może łatwo sprawdzić. Łatwość sterowania silnikiem (nie trzeba włączać ssania przy rozruchu zimnego silnika). Zwiększone bezpieczeństwo eksploatacji ze względu na ciągłą kontrolę parametrów pracy, aby uniknąć uszkodzenia silnika (alarm temperatury, ciśnienia oleju, itp.), Łatwość komputerowego diagnozowania usterek i przeprowadzania napraw. Szybko przyzwyczajamy się do takiego postępu, a zdajemy sobie z niego sprawę tylko wtedy, gdy bierzemy w ręce kierownicą samochodu „starego” co najmniej kilkunastoletniego.

Często przy tym zapominamy, a może nawet nie wiemy, ile trudu, myśli technicznej i pieniędzy zostało zaangażowane przez producentów do rozwijania technologii potrzebnych i dzisiaj nie kwestionowanych, wprowadzanych by ułatwić życie kierowcom samochodów. Szybki rozwój elektroniki (widzimy go w innych produktach wytwarzanych na rynek masowy, takich jak smartfony i komputery domowe) umożliwia wprowadzanie bardziej zaawansowanej technologii również w produkcji silników 2T. Ten rozwój i know-how bardziej dostępne dla tych, którzy pragną postępu, doprowadziło nas do zaangażowania się w opracowanie projektu, który zaimponował nam od początku.

Czytaj całość artykułu na stronie www.paramotor.com.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony