Przejdź do treści
Michaił Galin z kotem Wiktorem w samolocie (fot. Mikhail Galin/Facebook)
Źródło artykułu

Rosja: właściciel kota wygnanego z samolotu nie żałuje sporu z Aerofłotem

Rosjanin, któremu linie Aerofłot odebrały wszystkie punkty programu lojalnościowego, bo podstępem zabrał na pokład swojego kota, powiedział w środę mediom, że rozumie, iż naruszył przepisy, ale nie żałuje utraty przywilejów.

W ostatnich dniach Michaił Galin stał się bohaterem sporu z rosyjskim przewoźnikiem, a sprawa wciąż budzi emocje. W wywiadzie dla agencji RIA Nowosti mężczyzna w środę powiedział, że nie żałuje, iż Aerofłot pozbawił go ponad 370 tys. punktów w ramach programu lojalnościowego, które nagromadził w ciągu ostatnich 14 lat.

"W ciągu 14 lat byłem lojalnym klientem firmy Aerofłot. Dużo latam służbowo i na urlop" – powiedział Galin w rozmowie z RIA. Wyjaśnił, że lot do Władywostoku, w klasie biznes, podczas którego doszło do konfliktu z powodu kota był wart około 45 tys. punktów. Tak więc, po anulowaniu wszystkich punktów mężczyzna został pozbawiony wartości niemal ośmiu biletów klasy biznes na trasie pomiędzy stolicą Rosji a Władywostokiem.

"Nie żałuję utraty tych biletów. Naruszyłem reguły i firma ma prawo mnie ukarać, co też zrobiła. (...) Muszę pogodzić się z tym, że warunki gry określa przewoźnik" – dodał Galin. Zapewnił, że nie ma zamiaru zwracać się do prokuratury.

Tymczasem w obronie właściciela kota podniosło się wiele głosów; poparł go np. szef parlamentarnej komisji ds. ekologii Władimir Burmatow. Wystosował on oficjalny wniosek do szefa Aerofłotu Witalija Sawieljewa z prośbą o przywrócenie Galinowi anulowanych punktów.

Kot Wiktor w samolocie (fot. Mikhail Galin/Facebook)

Galin i jego kot Wiktor podróżowali do Władywostoku. Przewoźnik uznał, że waga kota przekracza dozwolone normy i nie można go wnieść na pokład – nawet za dodatkową opłatą – a należy nadać go oddzielnie jako bagaż. Galin uciekł się do podstępu i podczas kontroli pokazał inne zwierzę, otrzymując w ten sposób kartę pokładową dla Wiktora. Zrobił jednak błąd, gdyż zdjęcie z podróży z kotem zamieścił w serwisie społecznościowym, czym zwrócił na siebie uwagę linii lotniczych. Z powodu tego naruszenia Aerofłot wykluczył nieuczciwego pasażera z programu lojalnościowego.

Z Moskwy Anna Wróbel

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony