Krakowskie lotnisko wybrało inwestora zastępczego do rozbudowy portu
Zarząd Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków–Balice wybrał firmę, która ma pełnić rolę inwestora zastępczego dla rozpoczynanych kluczowych inwestycji na terenie lotniska.
Jak poinformowała w poniedziałek rzecznik Kraków Airport Urszula Podraza, inwestor zastępczy - polsko-francuskie konsorcjum firm Safege i EKO Konsulting–Projekt - będzie odpowiadał za nadzór nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach kluczowych inwestycji dla krakowskiego lotniska: budową nowego terminalu pasażerskiego (wykonawcą tego zadania jest włoska firma Astaldi) oraz przebudową wewnętrznego układu komunikacyjnego oraz rozbudową płyty postojowej i remontem dróg kołowania (za to zadanie odpowiada konsorcjum firm Max Boegl).
Wybrany inwestor zastępczy zaproponował najniższą cenę - ponad 9,2 mln zł brutto.
Po zakończeniu prac inwestycyjnych w 2015 roku przepustowość krakowskiego portu wzrośnie do ok. 8 mln pasażerów. Lotnisko będzie mogło ono odprawić nawet po 1,8 tys. pasażerów odlatujących i przylatujących w ciągu godziny.
Terminal pasażerski po rozbudowie będzie miał ponad 56 tys. m kw. powierzchni użytkowej (obecnie 15 tys. m kw.). Obiekt będzie miał cztery rękawy umożliwiające bezpośrednie przejście do samolotów, w tym jeden rezerwowy.
Nowy wewnętrzny układ komunikacyjny, z dodatkowymi pasami ruchu, ułatwi poruszanie się wokół terminalu, parkingu wielopoziomowego, hotelu czterogwiazdkowego oraz stacji kolejowej.
Zwiększy się także liczba miejsc na płycie postojowej i podniesie standard obsługi statków powietrznych.
Inwestycje o wartości ponad 530 mln zł będą finansowane z obligacji wyemitowanych przez Pekao oraz z funduszy unijnych – Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Kraków Airport jest drugim co do wielkości - po warszawskim lotnisku - portem w Polsce. W zeszłym roku odprawił rekordową liczbę 3,44 mln pasażerów. W obowiązującym zimowym rozkładzie lotów oferuje połączenia do ponad 50 portów, realizowane przez 18 przewoźników, w tym 11 tradycyjnych i ośmiu niskokosztowych. (PAP)
rgr/ amac/
Komentarze