Do końca października raport o inwestycji w Modlinie
Walne zgromadzenie wspólników lotniska w Modlinie zobowiązało w poniedziałek radę nadzorczą do przekazania do końca października raportu kontrolnego z procesu inwestycji w porcie - poinformowała PAP rzeczniczka mazowieckiego urzędu marszałkowskiego Marta Milewska.
"Nie zapadły żadne decyzje personalne, ale wspólnicy zobowiązali radę nadzorczą do przekazania raportu kontrolnego z procesu inwestycji" - powiedziała Milewska. Właściciele zgodzili się, aby port był przeznaczony dla linii niskokosztowych i czarterowych. Ponadto lotnisko może przyjmować samoloty z małym cargo oraz pocztowe - dodała.
Milewska poinformowała, na spotkaniu omówiono także kwestię pozyskania inwestora dla lotniska w Modlinie.
Kolejne spotkanie wspólników ma się odbyć w lutym. Do tego czasu zarząd ma przygotować masterplan do 2034 r., plan finansowy na lata 2014-18 i plan inwestycyjny.
W poniedziałek samoloty powróciły do portu w Modlinie po ponad dziewięciomiesięcznej przerwie spowodowanej problemami z pasem startowym. 22 grudnia 2012 r. inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch tzw. progów betonowych na modlińskim lotnisku - odcinków o długości 500 m każdy, na początku i końcu pasa startowego. Droga startowa skróciła się do 1500 m, dlatego samoloty takie jak Airbus A320 lub Boeing 737 nie mogły tam wykonywać operacji lotniczych.
Pas został naprawiony, ale na razie na lotnisko wrócił jeden przewoźnik - irlandzka niskokosztową linia Ryanair. Na początku będzie realizował 26 połączeń z i do Modlina. Będą to połączenia do: Barcelony, Bolonii, Liverpoolu, Londynu Stansted, Mediolanu, Oslo, Paryża i Rzymu. Na tych ośmiu trasach samoloty Ryanair będą latać częściej niż osiem razy w tygodniu. Pozostałe 18 kierunków, w których będzie można polecieć z Modlina, to: Bari, Bristol, Bruksela, Budapeszt, Chania, Cork, Dublin, Dusseldorf, East Midlands, Eindhoven, Frankfurt, Glasgow, Manchester, Marsylia, Palma, Piza, Sztokholm i Trapani. W ciągu roku linia planuje uruchomić także połączenia krajowe.
Od kilku dni na lotnisku działa system ILS pierwszej kategorii, czyli system wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności. Jak zapowiadał na początku września prezes portu Piotr Okienczyc, w przyszłym roku na lotnisku ma działać system drugiej kategorii, dzięki któremu samoloty będą mogły lądować przy dużej mgle. Samoloty nie będą musiały być przekierowywane na Lotnisko Chopina, nawet jeśli nad Modlinem będzie mgła.
Właścicielami portu w Modlinie są: Agencja Mienia Wojskowego (34,43 proc.), Województwo Mazowieckie (30,37 proc.), Państwowe Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (30,39 proc.) oraz Nowy Dwór Mazowiecki (4,81 proc.). (PAP)
aop/ je/ jbr/
Komentarze