NTSB proponuje zmiany w zasadach organizacji wyścigów w Reno

NTSB

Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) wciąż prowadzi dochodzenie w sprawie ubiegłorocznej tragicznej katastrofy Mustanga P-51 podczas wyścigów Reno Air Races, ale 10 kwietnia, Przewodnicząca Rady, Deborah Hersman, opublikowała zalecenia, które jak ma nadzieję, zostaną wzięte pod uwagę przez organizatorów kolejnej edycji imprezy we wrześniu br.

"Wierzymy, że zalecenia zapobiegną w przyszłości kolejnym tego typu wypadkom", powiedziała na konferencji prasowej na lotnisku w Reno. Propozycje dla organizatorów wyścigu obejmują zmiany w projekcie samej organizacji wyścigów, rozwiązań dot. rozbieżności wykrytych podczas kontroli przedodlotowych samolotów, szkolenia pilotów dla lepszej tolerancji przeciążeń, większego bezpieczeństwa na stanowiskach postojowych (w tym m.in. utrzymywania ciężarówek z paliwem z dala od miejsca wyścigu) i lepszego umiejscowienia barierek dla publiczności.

Hersman zwróciła się do Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), aby ta dokonała weryfikacji przepisów dotyczących wyścigów lotniczych, ponieważ zgodnie z dotychczasowymi, odległość pomiędzy samolotami wykonującymi pokaz, a strefą dla publiczności może wynosić zaledwie 150 m. Jednak gdy samoloty wykonują pokaz z prędkością większą niż 400 km/h, Agencja zaleca separację 300 m, w związku z  czym NTSB rekomenduje, aby FAA zunifikowała przepisy. Przewodnicząca sugerowała również, żeby organizatorzy Reno Air Races rozważyli wprowadzenie wymogu stosowania kombinezonów antyprzeciążeniowych dla pilotów wyścigowych, dodając, iż kolejne zalecenia mogą zostać wydane podczas dalszej części śledztwa. Wypadek Mustanga P-51, który miał miejsce we wrześniu 2011 r. spowodował śmierć pilota i 10 widzów oraz rany u 60 innych osób.

Źródło: NTSB
comments powered by Disqus