Przejdź do treści
Wypadek Flight Design CTSW, fot. katrynsreport.com
Źródło artykułu

NTSB: Pies w kabinie doprowadził do wypadku

Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) opublikowała raport z prawdopodobnymi przyczynami wypadku samolotu Flight Design CTSW (znaki rejestracyjne N62JN), w wyniku którego w lipcu 2017 r. zginął 90 letni pilot.

Jak informuje Rada, pilot wystartował z lotniska Montecello w psem ważącym ponad 30 kg, który zajmował miejsce na siedzeniu pasażera. Świadek zdarzenia, który pilotował inną konstrukcję będąc na pozycji z wiatrem, zobaczył samolot na końcowym podejściu do pasa startowego.

Pilot ten następnie stracił kontakt wzrokowy z Flight Design CTSW, ale potem będąc na prostej nie zobaczył go na pasie startowym lub drodze kołowania, więc wykonał odejście na drugi krąg i wtedy ujrzał samolot rozbity na polu kukurydzy przylegającym do pasa startowego. Świadek zobaczył też psa pilota biegnącego z pola kukurydzy, na którym leżał wrak samolotu.

Na podstawie danych z systemów monitorujących pracę silnika, NTSB określiła, iż samolot znalazł się nad progiem 27 zniżając z prędkością 48 węzłów. Około 3 sekundy później skręcił w prawo od osi pasa startowego, a moc silnika wzrosła do mocy startowej. Konstrukcja następnie przechyliła się na prawe skrzydło i zaczęła spadać rozbijając się ok. 250 stóp na północ od linii centralnej drogi startowej.

Według syna pilota, latał on często ze swoim psem. Badanie powypadkowe samolotu i silnika nie ujawniło żadnych dowodów uszkodzenia mechanicznego lub awarii. Biorąc pod uwagę dane o torze lotu i pracy silnika, prawdopodobnie podczas lądowania pies musiał ruszać się na swoim miejscu i nacisnąć stery, co spowodowało utratę kontroli samolotu przez pilota i doprowadzenie na małej wysokości do przeciągnięcia.

Raport końcowy NTSB dotyczący tego wypadku dostępny jest tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony