Przejdź do treści
System bezzałogowy OGAR (fot. noveltyrpas.com)
Źródło artykułu

Plany PAŻP dot. budowy nowej wieży kontroli ruchu lotniczego w Katowicach

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej planuje budowę nowej wieży kontroli ruchu lotniczego w porcie lotniczym Katowice w Pyrzowicach.

Jak wysoka powinna być wieża kontroli ruchu lotniczego, a w którym miejscu powinna stanąć, aby zapewnić najlepszą widoczność? Działając we współpracy z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej (PAŻP) postanowiliśmy znaleźć odpowiedzi na te pytania.

Port lotniczy Katowice w Pyrzowicach rozwija się bardzo dynamicznie. W minionym roku obsłużył blisko 30 000 operacji w tym 2,7 mln pasażerów. Stale rosnąca liczba operacji powoduje konieczność prowadzenia inwestycji, których celem jest podniesienie przepustowości przy stałym i wysokim współczynniku bezpieczeństwa. W maju 2015 otwarty został nowy pas startowy o długości 3,2km, który zastąpił dotychczasowy pas o długości 2,8km. PAŻP planuje również budowę nowej wieży kontroli ruchu lotniczego, której lokalizacja ułatwi prowadzenie skutecznej obserwacji.

Wysokość wieży oraz jej umiejscowienie ma istotny wpływ na zasięg widzenia kontrolerów ruchu lotniczego. System bezzałogowy OGAR pozwolił na przeprowadzenie symulacji prowadzenia obserwacji na różnych wysokościach w dwóch lokalizacjach. Misja polegała na wykonaniu filmów oraz serii zdjęć w zadanym punkcie oraz przetworzeniu ich na panoramę. Zbieranie danych dla każdego z rozważanych poziomów zajęło około jednej minuty. Zebranie danych z 3 rozpatrywanych poziomów w 2 lokalizacjach zajęło Ogarowi łącznie 10 minut.

Premiera systemu bezzałogowego Ogar miała miejsce podczas Międzynarodowych Targów Techniki i Wyposażenia Służb Policyjnych oraz Formacji Bezpieczeństwa Państwa EUROPOLTECH.

Podgląd panoramy z jednego z rozpatrywanych poziomów, lotnisko Katowice w Pyrzowicach na stronie: www.noveltyrpas.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony