Przejdź do treści
W pełni elektryczny samolot pionowego startu i lądowania Joby (eVTOL) w bazie Electric Flight Base (fot. Joby Aviation)
Źródło artykułu

NASA rozpoczęła testy lotów taksówek powietrznych z Joby

30 sierpnia, w ramach krajowej kampanii Advanced Air Mobility (AAM), NASA rozpoczęła testy w locie całkowicie elektrycznego samolotu pionowego startu i lądowania Joby Aviation (eVTOL). Próby potrwają do 10 września i odbywają się w bazie Joby Electric Flight Base znajdującej się w pobliżu Big Sur w Kalifornii.

To pierwszy raz, kiedy NASA przetestuje samolot eVTOL, który w przyszłości może służyć jako taksówka powietrzna, zapewniając kolejny środek transportu do przemieszczania ludzi i towarów w miastach.

Celem NASA jest zbieranie danych o osiągach pojazdów i danych akustycznych do wykorzystania w modelowaniu i symulacji przyszłych koncepcji przestrzeni powietrznej. Ten test pomoże zidentyfikować luki w obecnych przepisach i politykach Federalnej Administracji Lotnictwa, które pomogą włączyć samoloty AAM do Krajowego Systemu Przestrzeni Powietrznej. Wielowydaniowa kampania mająca na celu zwiększenie mobilności przestrzeni powietrznej w USA odbędzie się w wielu lokalizacjach.

„Narodowe testy rozwojowe kampanii to ważny strategiczny krok w realizacji celów NASA dotyczących przyspieszenia harmonogramu branży AAM” – powiedział Davis Hackenberg, kierownik ds. integracji misji NASA AAM. „Te scenariusze testowe pomogą uzupełnić luki w obecnych standardach, co przyniesie korzyści branży w kwestii integracji pojazdów AAM z przestrzenią powietrzną”.

Podczas tej rundy testów NASA będzie zbierać dane z samolotu Joby eVTOL, który w przyszłości ma służyć w ramach komercyjnych usług pasażerskich. Analiza danych przygotuje AAM National Campaign do wykonania pierwszego zestawu testów kampanii, znanych jako NC-1, zaplanowanych na 2022 r., z bardziej złożonymi scenariuszami lotu.

Gdy samolot Joby będzie latał zgodnie z planowanymi scenariuszami testowymi, zespół NASA będzie zbierać informacje o tym, jak się porusza, jakie wydaje dźwięki i jak komunikuje się z kontrolerami. Przyszli partnerzy będą realizować podobne scenariusze, aby ocenić gotowość swoich pojazdów.

Zespół ma rozmieścić mobilną akustykę i zbudować zestaw ponad 50 mikrofonów do pomiaru profilu akustycznego samolotu Joby w różnych fazach lotu.

„Kampania narodowa AAM NASA ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia naukowego i społecznej akceptacji samolotów eVTOL” – powiedział JoeBen Bevirt, założyciel i dyrektor generalny Joby Aviation. „Jesteśmy niesamowicie dumni, że w ciągu ostatnich 10 lat ściśle współpracowaliśmy z NASA nad lotami elektrycznymi i byliśmy pierwszą firmą eVTOL, która wykonywała loty testowe”.

Innym elementem testowania jest upewnienie się, że zakresy zewnętrzne uczestniczące w NC-1 spełniają protokoły przyszłych testów poprzez ustalenie punktu odniesienia. Po pełnej integracji z krajową przestrzenią powietrzną, AAM zapewni wydajny i przystępny cenowo system transportu pasażerskiego i towarowego oraz dostosowany do innych zastosowań w interesie publicznym. System ten może obejmować konstrukcje, takie jak drony dostarczające paczki, taksówki powietrzne i pojazdy transportu medycznego.

AAM to system lotniczy, który obejmuje rozwijanie i wdrażanie lotnictwa w innowacyjne sposoby, których nie spotyka się obecnie. Kampania Narodowa AAM jest zarządzana przez projekt NASA Advanced Air Mobility, który planuje być katalizatorem społeczności dla rozwoju i walidacji koncepcji i rozwiązań na poziomie systemu dla AAM.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony