Przejdź do treści
Źródło artykułu

Spotkania przy samolocie: Messerschmitt Bf 109 - Legenda i rzeczywistość - część 2

W dniu 14 grudnia 2014 r. (niedziela), o godzinie 12.00 Muzeum Lotnictwa Polskiego zaprasza na kolejne spotkanie prowadzone przez Jana Hoffmanna.

Zaproszenie na opowieść o historii lotnictwa kierowane jest zarówno do młodzieży, jak i dorosłych.

Prowadzone będą rozmowy o jednym z najbardziej znanych samolotów myśliwskich II wojny światowej, jakim był niemiecki Messerschmitt Bf 109 (Me 109).

Muzeum Lotnictwa Polskiego bardzo prosi o zgłoszenie w kasie chęci uczestnictwa w spotkaniu, gdyż wszyscy słuchacze będą mogli wykupić specjalne bilety wstępu.


Messerschmitt Bf 109 był jednomiejscowym myśliwskim dolnopłatem o konstrukcji całkowicie metalowej z chowanym podwoziem. Eksploatowany w różnych wersjach od 1937 aż do 1945 roku, należy do grona najsławniejszych samolotów w dziejach lotnictwa.

Egzemplarz samolotu Messerschmitt Bf 109G-6 „czerwona trójka” prezentowany w Muzeum Lotnictwa Polskiego posiada numer fabryczny 163306. Wytwórnię Messerschmitt Werke w Regensburgu opuścił 11 maja 1944 r i trafił do jednostki treningowej Jagdgruppe West. Na samolocie tym w dniu 28 maja 1944 roku, we wczesnych godzinach rannych do lotu ćwiczebnego wystartował Feldwebel Ernst Pleins. O godzinie 8.30, tuż po jednym z treningowych startów, samolot wpadł do pobliskiego jeziora Trzebuń. Pilot zginął na miejscu. Staraniem Fundacji „Polskie Orły” wrak samolotu został wydobyty w 2000 roku, a następnie odrestaurowany. Samolot był czasowo eksponowany w Muzeum Lotnictwa Polskiego. W październiku 2014 r. ponownie znalazł się w MLP jako depozyt długoterminowy.

Więcej na stronie: www.muzeumlotnictwa.pl   

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony