Przejdź do treści
Źródło artykułu

Ranking najgorszych zachowań pasażerów na pokładach samolotów

Zgodnie ze statystykami opracowanymi w USA, każdego roku świąteczne tygodnie są najgorsze, jeśli chodzi o komfort podróżowania samolotami. W samym tegorocznym okresie Święta Dziękczynienia, (pomiędzy 21 listopada, a 2 grudnia), w Stanach Zjednoczonych z usług linii lotniczych skorzystało ponad 24.6 mln pasażerów.

Niestety nie wszyscy z nich pokazali się z dobrej strony. Na pokładach samolotów można zaobserwować wiele niewłaściwych zachowań, jednak niektóre z nich są gorsze od innych. Poniżej przedstawiamy subiektywny ranking 15 najgorszych rzeczy, które pasażerowie robią podczas podróży lotniczych, a także listę tych, których należy unikać ze względu na towarzyszy podróży.

15. Rozmowa pasażerów

Jeśli podróżujesz wspólnie z inną osobą to nie będzie zbyt rozsądne, jeśli zajmiecie jedno miejsce przy oknie, a drugie przy przejściu. Osoba siedząca pomiędzy wami nie będzie z pewnością zbyt zadowolona z przysłuchiwania się ciągłym konwersacjom. Są trzy opcje na rozwiązanie takiej sytuacji:

- usiądźcie w przejściu obok siebie
- usiądźcie przy oknie w dwóch kolejnych rzędach
- postaraj się i zamień się na miejsce po środku


14. Zmuszanie do flirtów

Czasami możesz się z kim zaprzyjaźnić lub spotkać przyszłego małżonka włączając się w rozmowę z osobą, która siedzi obok. To jest urocze, niczym z romantycznych komedii, lecz wymaga wzajemności.

Najgorsze są w tym osoby, które są nachalne. Jeśli jesteś zainteresowany osobą siedzącą obok to obserwuj jednak znaki wskazujące na brak zainteresowania tobą. Nawet, jeśli wydaje się, że rozmowa przebiega bezproblemowo, poczekaj do zakończenia lotu aby zapytać o numer telefonu lub zaproponować spotkanie. Negatywna odpowiedź przed lądowaniem może być dość niezręczna. Z kolei odmowa na cztery godziny przed opuszczeniem miejsc będzie nie do wytrzymania.

13. Zajęcie miejsca innemu pasażerowi

Pasażer mający problem ze znalezieniem swojego miejsca powinien poprosić personel pokładowy o jego wyznaczenie. Lepiej jest zapłacić za przeniesienie do wyższej klasy i czerpać przyjemność z większej przestrzeni.

Co jest zdecydowanie nie w porządku? Jeśli siedzisz na miejscu, które ci się spodobało i nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że w samolocie prawdopodobnie pojawi się osoba, która ma wykupiony bilet właśnie na ten fotel. Ponieważ nie jest to twoje miejsce, to nie zachowuj się tak, jakby nic się nie wydarzyło.

Jedno zastrzeżenie: Przewoźnicy czasem nie pomagają rodzinie usiąść razem, więc jeśli zostaniesz uprzejmie zapytany o zamianę miejsc, żeby rodzice mogli usiąść ze swoim dzieckiem, miej serce.


12. Rozkładanie podłokietnika

Większość współczujących ludzi zgadza się, że pasażer osoba siedząca w środkowym fotelu ma prawo rozłożyć podłokietniki. Lecz cywilizowani ludzie siedzący pośrodku uznają cichą zgodę na to, aby krawędź podłokietnika była końcem swobody ruchów, dzięki czemu nie będzie naruszana przestrzeń drugiego pasażera siedzącego obok.

11. Blokowanie przestrzeni podłogowej

Przestrzeń przed twoim siedzeniem jest dla ciebie. Przestrzeń na podłodze innych miejsc jest dla stóp innych ludzi.

10. Nieużywanie słuchawek

Nikt nie chce słuchać twojej muzyki i nikt nie chce słuchać twojego filmu. Jeśli zapomniałeś słuchawek poproś o nie stewardessę.

9. Wnoszenie śmierdzącego/ brzydko pachnącego jedzenia do samolotu


Czy jesteś osobą, którą cieszy, że wszyscy wokół są nienawistnie do ciebie nastawieni? Osiągniesz to wnosząc do samolotu coś intensywnie pachnącego, a dodatkowe punkty otrzymasz upewniając się, że danie będzie z podwójnym czosnkiem i jakąś rybą.


8. Bycie śmierdzącym

Prawidłowa higiena jest dobra dla życia, tak więc uwzględnij ten fakt i weź prysznic przed każdym następnym lotem.

7. Przesunięcie torby innego pasażera na półce na bagaż podręczny

Torba znajdująca się w schowku na bagaż podręczny, który znajduje się ponad miejscami pasażerskimi, nie znalazła się tam przez przypadek. To nie jest zagubiona torba i nie zniknie magicznie. Ona należy do osoby, która siedzi niedaleko i położyła ją tam jako pierwsza, a pasażerowie, którzy weszli na pokład później muszą znaleźć inne miejsce do swoje bagaże. Koniec.

6. Brak reakcji na krzyk swojego dziecka

Dzieci są najlepszymi pasażerami, jeśli chodzi o wyrażanie uczuć odnośnie podróżowania samolotem. Niestety, zwykle objawia się to poprzez krzyk. Siedzenie przed przerażająco nieszczęśliwym dzieckiem, którego rodzice wydają się niezainteresowani jego uspokojeniem jest frustrujące. To samo dotyczy dzieci kopiących w siedzenie przed nimi.


5. Brak cierpliwości dla rodziców, którzy nie mogą poradzić sobie z dziećmi

Czy myślisz, że rodzice lubią słuchać gdy ich dzieci wariują? Prawdopodobnie woleliby wybrać alternatywne rozwiązanie w stosunku do przelotu samolotem z małym dzieckiem, ale nie mają takiej możliwości. Dlatego też nie bądź dla nich wrogi, bo prawdopodobnie robią w tej sytuacji wszystko co możliwe.

4. Ciągłe wstawanie i zmuszanie do tego innych

Jeśli nie umiesz usiedzieć na miejscu i musisz ciągle wstawać przez cały lot, usiądź w fotelu przy przejściu. Nikt nie może żałować pasażerowi kilku wycieczek do łazienki, ale jeśli trwa to co 20 minut, robi się to uciążliwe.

3. Zdejmowanie butów i skarpetek

Kabina pasażerska nie jest twoim salonem. Nie płaci się wysokich kwot za bilety żeby patrzeć (i czuć smród) twoich stóp. Oczywiście nie chcemy ich widzieć także na tym samym poziomie, na którym znajduje się jedzenie, które planujemy zjeść.


2. Pchanie, ciągnięcie, kopanie, szarpanie lub inne zachowanie ingerujące w siedzenie pasażera

Kiedy robią to dzieci, jest to złe, ale jeśli robią to dorośli to jest to niedopuszczalne! Jest to również związane z rozkładaniem siedzenia przed tobą, które jest z pewnością ingerencją w przestrzeń pasażera.

1. Spowodowanie opóźnienia lub przekierowanie lotu

Załoga samolotu w sytuacji konfrontacji z niezdyscyplinowanym pasażerem może podjąć drastyczne kroki zmiany kierunku lotu i lądowania przymusowego. Każdego roku wiele lotów jest przekierowanych po awanturze o miejsca. W ostatnim czasie jeden z lotów został opóźniony po tym jak pasażer zażartował sobie, że ma wirusa Eboli.

Jeśli załoga samolotu uzna za konieczne wezwanie pomocy z zewnątrz, aby poradzić sobie z pasażerem, to mówimy tu o kimś kto przewyższa zwykły poziom rozdrażnienia. Takie osoby są najgorsze.

Ostatecznie, jeśli chcesz być dobrym współtowarzyszem podróży, musisz pamiętać, że w samolocie nie jesteś sam.


Powyższy artykuł po raz pierwszy pojawił się na dlapilota.pl 22 grudnia 2014 r. W ramach nowego cyklu, na łamach naszego portalu cyklicznie przybliżamy najciekawsze i najbardziej poczytne teksty z lat ubiegłych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony