Lufthansa skupia się na big data i technologii analitycznej
Lufthansa stymuluje cyfryzację w sektorze podniebnych podróży. Celem przewoźnika jest nieustanna obecność oraz wsparcie klientów, aby ich podróż była jeszcze bardziej przyjemna dzięki aplikacji Lufthansy – na lotnisku, w saloniku oraz przy bramce lotniskowej. Lufthansa, jako pierwsza linia w porcie przesiadkowym w Monachium, testuje usługi oparte na lokalizacji. Jeśli pasażer w swoim smartfonie ma włączone usługi GPS, przewoźnik może skierować poprzez swoją aplikację oferty i usługi dostosowane do miejsca, w którym w danym momencie się znajduje, co może uczynić jego pobyt bardziej komfortowym.
Podczas trwania fazy testowej pasażerowie w Monachium otrzymają propozycję wejścia do saloniku biznesowego po uiszczeniu opłaty w wysokości 25 euro. Spersonalizowana wiadomość (w formie push message) wysyłana jest automatycznie do pasażera znajdującego się w pobliżu saloniku, jeśli nie ma on automatycznego dostępu do strefy biznes ze względu na swój status czy klasę podróży. Technologia ta działa w oparciu o tak zwane „iBeacons”, zainstalowane w istotnych punktach na terenie terminalu. W planach na najbliższe miesiące jest rozszerzenie usług opartych na lokalizacji również na inne porty. Salonik Biznesowy oferuje klientom posiłki i napoje w formie „all inclusive”, a także przyjemną atmosferę do pracy i odpoczynku.
Kolejnym udogodnieniem jest spersonalizowana oferta dla pasażerów Klasy Ekonomicznej Lufthansy, umożliwiająca zakup upgrejdu do Klasy Biznes. Została już wprowadzona na rejsach krótko i średniodystansowych i jest obecnie testowana na pięciu trasach międzykontynentalnych: z Monachium do Los Angeles i Seulu i z Frankfurtu do Deli, Szanghaju i Toronto.
Dalszy rozwój elektronicznej etykiety w aplikacji Lufthansy to kolejny przykład postępu w cyfrowym wykorzystaniu big data oraz technologii analitycznych. Od niedawna pasażerowie Lufthansy mogą wykorzystywać elektroniczną etykietę w celu zlokalizowania swojego bagażu. Przed przylotem aplikacja informuje pasażera nie tylko na którym taśmociągu znajdzie się bagaż, ale również wskazuje dokładną godziną jego dotarcia. Usługa ta jest obecnie dostępna na lotniskach we Frankfurcie, Monachium i Stuttgarcie, a niedługo pojawi się w Mediolanie.
W fazie rozwoju znajduje się również program SMILE – Surpass My Individual Lufthansa Experience . Ma na celu zapewnienie, że konkretna oferta jest prezentowana wyłącznie klientom, którzy mogą być nią zainteresowani.
„Dzięki programowi SMILE chcemy lepiej zapoznać się z potrzebami naszych klientów i oferować im dopasowane i spersonalizowane produkty, usługi i komunikację zgodną z ich preferencjami, w trakcie trwania całej podróży.” – powiedział dyrektor programu Marcus Casey. „Tym sposobem, nie tylko zaspokajamy ich potrzeby, ale także tworzymy wartość dodaną dla klientów.”
Komentarze