Skandynawskie Linie Lotnicze przedstawiły nową koncepcję działania
Skandynawskie linie lotnicze SAS wprowadziły od 1 czerwca nową koncepcję serwisu dla swoich pasażerów, zastępując stosowane dotychczas klasy przelotu dwoma zupełnie nowymi taryfami: SAS Go i SAS Plus. Są one częścią nowej filozofii działania SAS, która zaprezentowana została w piątek na Lotnisku Chopina w Warszawie.
W listopadzie ub.roku SAS rozpoczął realizację planu 4Excellence Next Generation (4XNG), którego celem jest zabezpieczenie przyszłości SAS, jako spółki oferującej swoim klientom konkurencyjne usługi. Dzięki nowym umowom zbiorowym z personelem pokładowym, centralizacji oraz redukcji administracji, a także outsourcingowi i sprzedaży niektórych obszarów działalności, funkcjonowanie firmy ulega radykalnym zmianom. W ramach działań poza otwarciem 45 nowych tras oraz trwającej częściowej wymianie floty gruntownie zmieniona zostanie także oferta dla klientów.
Od 1 czerwca przewoźnik oferuje w sprzedaży tylko dwie taryfy biletowe:
- SAS Go - to oferta podstawowa przeznaczona dla osób ceniących wysoką jakość, a jednocześnie nie mających specjalnych wymagań. Oznacza szybką i komfortową podroż w atrakcyjnej cenie. SAS Go zawsze obejmuje m.in.: jedną sztukę bagażu rejestrowanego (do 23 kg), kawę lub herbatę podczas lotu oraz szereg usług pozwalających zaoszczędzić czas, w tym odprawę przez Internet i serwis mobilny.
- SAS Plus natomiast przeznaczona jest dla bardziej wymagających pasażerów i obejmuje m.in.: dwie sztuki bagażu rejestrowanego (po 23 kg), możliwość korzystania z szybkiej odprawy bezpieczeństwa, wstęp do poczekalni lotniskowych, posiłki i wszelkie napoje podczas lotu, bezpłatne WiFi na pokładzie (w przypadku jego dostępności) podwójną liczbę punktów w programie EuroBonus czy SAS Credits, a także miejsce w przedniej części kabiny. Równocześnie pasażerowie korzystają ze wszystkich usług oferowanych w ramach SAS Go.
Klasa SAS Plus została stworzona z myślą o pasażerach, którzy do ostatniej chwili nie są pewni podróży. Bilet można wystawić nawet w dniu wylotu, zmienić datę podróży (bez dodatkowej opłaty za zmianę), lub po prostu dokonać zwrotu biletu - bez potrąceń. Bilety w SAS Plus – są zdecydowanie bardziej dostępne cenowo niż odpowiadające im dostępne na rynku oferujące podobne korzyści. Warto zauważyć, że obie oferty - SAS Go i SAS Plus są dostępne praktycznie do dnia odlotu. To pasażer decyduje, która z ofert bardziej mu odpowiada.
- Chcemy, aby naszym klientom podróżowało się łatwiej, dlatego oferujemy SAS Go i SAS Plus. Dla SAS prostota oznacza sytuację, w której klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują. Tworząc tę koncepcję, opieraliśmy się na potwierdzonych potrzebach naszych klientów a nie na standardach obowiązujących w branży - mówi Rickard Gustafson, prezes i dyrektor zarządzający SAS.
SAS wprowadza także zupełnie nową koncepcję posiłków na pokładach swoich samolotów. W jej ramach tradycyjnie serwowane posiłki zostaną zastąpione przez ofertę „Our Cafè” („Nasza Kafejka”). Klienci SAS Plus mają nieograniczony wybór napojów i posiłków z bogatej oferty ekologicznego menu. Natomiast pasażerowie podróżujący w SAS Go mogą dokonać zakupu dowolnie wybranego produktu z tej samej oferty posiłków. Kafejka jest dostępna na wszystkich rejsach już od godziny 9:00. Wcześniej, na rejsach porannych serwowany jest zestaw śniadaniowy – darmowo dla pasażerów SAS Plus, za opłatą dla podróżnych z SAS Go.
Nowa oferta Skandynawskich Linii Lotniczych SAS jest dostępna w sprzedaży od 1 czerwca a na wszystkie rejsy w Europie i Skandynawii. Na trasach międzykontynentalnych SAS będzie kontynuował serwis w trzech klasach serwisowych: SAS Go, SAS Plus i SAS Business. Pierwsze rejsy z pasażerami, którzy wykupili bilety klasy SAS Go lub SAS Plus odbędą się 9 czerwca.
Z Lotniska Chopina linie SAS obsługują trzy połączenia dziennie z Kopenhagą. W 2012 r. przewoźnik obsłużył w Warszawie 85 tys. pasażerów.
- Jesteśmy zainteresowani tym, żeby ruch na Lotnisku Chopina stale się zwiększał, a pasażerowie mieli do dyspozycji szeroką siatkę połączeń i atrakcyjne oferty prewoźników. Dlatego chętnie wspieramy wszystkie inicjatywy, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Propozycja SAS jest z pewnościa innowacyjna i życzymy naszym skandynawskim partnerom, aby spotkała się z życzliwym przyjęciem pasażerów – mówi Michał Marzec, dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie.
Komentarze