Salony biznesowe coraz bardziej popularne na Lotnisku Chopina
Ponad 350 tys. osób skorzystało z salonów Executive Lounge na Lotnisku Chopina w 2013 r. - o 5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Ponadstandardowa obsługa pasażerów cieszy się coraz większą popularnością. O ile w 2012 r. salony ExL odwiedziło 337 tys. osób, o tyle w 2013 r. skorzystało z nich 353 tys. osób, czyli 5 proc. więcej.
Usługa ponadstandardowej obsługi pasażerów oferowana jest na Lotnisku Chopina w trzech salonach Executive Lounge: Ballada i Polonez (zlokalizowane w strefie Schengen) oraz Bolero (non-Schengen). Wszystkie trzy salony dysponowały w 2013 r. łączną liczbą 230 miejsc siedzących, zaś od stycznia 2014 r. nawet 280 (salon Polonez powiększony został o dodatkową powierzchnię przeznaczoną dla pasażerów podróżujących w najwyższych klasach, w której znajduje się dodatkowych 50 miejsc).
Wszystkie salony zostały w ostatnim czasie zmodernizowane i przearanżowane. Standardowym wyposażeniem salonów są skórzane kanapy i fotele, stanowiska do pracy z dostępem do Internetu, łazienki z prysznicami oraz pokoje do opieki nad dzieckiem. Na pasażerów czekają zimne i ciepłe napoje, alkohole oraz różnorodne przekąski i słodycze. Codziennie dostarczana jest aktualna prasa, gazety i czasopisma można również przeglądać na tabletach stanowiących wyposażenie salonów.
Do dyspozycji pasażerów na Lotnisku Chopina są również dwa ekskluzywne salony w strefie VIP. W ramach usługi VIP Line pasażerowie obsługiwani są w wydzielonej części terminala z osobną drogą dojazdową i wydzielonym parkingiem. Goście przechodzą indywidualną odprawę biletową, bagażową i celną oraz kontrolę bezpieczeństwa przy zachowaniu pełnej dyskrecji. Korzystający z usługi VIP Line mogą przyjechać na lotnisko najpóźniej na 40 minut przed odlotem w przypadku rejsu do krajów strefy Schengen i na 80 minut przed odlotem rejsu do Chin, Kanady lub USA.
W 2013 r. z salonów VIP na Lotnisku Chopina skorzystało 9,7 tys. osób.
Komentarze