Pierwszy etap współpracy między LAF RP, a AP

AP i LAF RP

W dniu 30 września na lotnisku w Bornym Sulinowie spotkali się prezesi Aeroklubu Polskiego Włodzimierz Skalik i Lotniczej Amatorskiej Federacji RP Wiesław Filosek, by omówić sytuację polskiego lotnictwa, pogrążonego w głębokim kryzysie i znaleźć sposoby na radykalną poprawę.

Zgodzili się, że dotychczasowa koncepcja sprawowania nadzoru nad lekkim lotnictwem sportowym i amatorskim, jest nie do obronienia. Postanowili stworzyć wspólny front, na bazie głębokiej współpracy LAF RP i AP, by doprowadzić do radykalnych i pozytywnych zmian w ustawie Prawo Lotnicze, a przede wszystkim zmienić złe praktyki i mechanizmy rządzące naszym lotnictwem lekkim.

Masowa ucieczka użytkowników sprzętu lotniczego pod obce znaki, jest tych mechanizmów skutkiem. Konsolidacja środowisk lotniczych, producentów, pilotów, przełamywanie złych monopoli i pozyskiwanie sojuszników wśród polityków i parlamentarzystów, to warunek realnego wpływu na odwrócenie negatywnych trendów. Między prezesami zostało zawarte wstępne porozumienie co do zasad i harmonogramu współpracy.

Więcej informacji na temat Lotniczej Amatorskiej Federacji Rzeczpospolitej Polskiej czytaj tutaj.


Źródło: Lotnicza Amatorska Federacja RP
comments powered by Disqus

Komentarze

Panowie a jam to wszystko w d.... i koniec. Bardzo mocno lobbuję, a mam możliwości na rzecz przepchniecia nowelizacji prawa lotniczego dotyczącego naszego małego lotnictwa, ale jak widzę nawet jeżeli ono przejdzie to tak nic z tego, bo nie bedzie organizacji ktłórta przejmie ten nadzór. Inni potrafią , my nie Na razie LAFRP jest traktowana jak maszynka do robienia pieniędzy.Dopuki tak bedzie nic się nie zmieni. Podejrzane indywidua we władzach LAF. przepisy stworzone pod ochronę ich dóbr - rozbij monopol stwórz nowy, tylko ten prawidłowy czyli mój. Każdy patrzy na swoj interes. Robie przeglądy u producenta, ale wiem że są robione dobrze i za to płacę stać mnie na to, kupuję OC to droższe o 93 zł też stać mnie na to. Mam swoje lądowisko w zgodzie z władzami lokalnymi, jak sąsiadami i mam gdzieś jakiś nadzór, jeżeli nie potrafi się stworzyć. Jestem wolny i takim chcę pozostać, a nie ciągle słyszeć gdzie kto próbuje zbudować swoje strefy wpływów tworząc nowe monopole. I koniec mojego lobbowania, a naprawdę mam możliwości.

Chołe dupki chop do kupki.

Powiem tyle co juz pisalem gdzie indziej na ten tamat.

"Psy szczekaja a karawana idzie dalej".
A niech sobie szczekaja, a kazda inicjatywa w celu unormalnienia naszego lotniczego swiata w Polsce jest wazna, LAF takze. A ze nie jest prosto, no przeciez nikt nie obiecywal, ze bedzie prosto. Twardoglowie AP nie jest wcale tak latwo rozbic. Ten bankrut na glinianych nogach przez wiele juz lat dogorywa i jego czas jest policzony.
I wtedy wlasnie LAF odzyje, bo pieniadze panstwowe pojda do organizacji ktora naprawde reprezentuje pilotow.
Podobna droga juz zostala w polowie przebyta przez naszych kolegow zeglarzy a "lesne dziadki" z PZZ przy Chocimskiej niech sobie wymra, byle na wlasny koszt i nie przeszkadzali nikomu w uprawianiu tego pieknego sportu.

Tylko jak długo twardogłowa głupota będzie rządzić?
Dlaczego za granicami można wprowadzić zmiany?
Zmiany związane z rzeczywistością, dla ludzi.

Ano Przyjacielu dlatego, że ludzie tam to robią w wolnym czasie i dla siebie, a nie za pieniądze i dla "kogoś". Ot i cała tajemnica.
A zobacz ile jest etatowych pracowników w AP i w aeroklubach regionalnych. Myślisz, że oni tak łatwo oddadzą ten łatwy pieniądz? :)

Włodek zwęszył świeży pieniądz.

Jestem daleki od takiej obraźliwej interpretacji.
Włodek Skalik to człowiek nader ambitny ale nie pazerny.
Owszem, zna sie na interesach i dobrze wie, ze nadzór nad mikrolotami to zaden zysk.
Przejęcie nadzoru to byłby chlubny sukces jego kadencji.Taki "kwiatek" do szaty doskonałego Prezesa AP.

Ale jaja. Jaki kwiatek ? Jaka chlubna kadencja ? Przeciez to bankrut, AP.
Lubu dubu, lubu dubu, niech nam zyje, prezes naszego klubu.........

"Wielcy" z AP będą robili ruchy pozorne mające pokazać że są otwarci na współpracę i zmiany. Ale to tylko pozory. Dopóki poletko AP będzie przynosiło plony i krowa da się doić nie odpuszczą swojego "monopolu". Tylko rynek może wymusić zmiany. Inaczej mówiąc dopiero bankructwo AP może cośzmienić

Stronka LAF RP:
http://www.mikroloty.bornesulinowo.pl/laf/
POLECAM ten dowód prężnej działaności.

Dzięki za cenną informację.Jak dotąd LAF sie nigdzie nie pochwalió , że ma stronę inernetowa.
Przeczytałem Statut. Oto cytaty:

"1. Władzami Lotniczej Amatorskiej Federacji Rzeczpospolitej Polskiej są:

a. Rada Krajowa (walne zebranie delegatów);
b. Zarząd Federacji w skład, którego wchodzą:
- prezes
- dwaj wiceprezesi
- dwaj członkowie Zarządu, Główni Inspektorzy:
a. działu technicznego;
b. działu szkoleniowo – egzaminacyjnego.
c. Komisja Rewizyjna."

Komentarz:
Jak dotąd LAF ma władze tymczasowe bo nie zwołano posiedzenia Rady Krajowej czyli Walnego Zebrania Delegatów.
Nie ma więc wybranego i bardzo ważnego ciała statutowego; Komisji Rewizyjnej.
Jak przeleci kadencja Panów z Zarządu to sami sobie dadzą absolutorium?
Na zwołanie Rady Krajowej się nie zanosi; czy się mylę?

Nastepny cytat:
"& 29.

Organami specjalnymi i doradczymi Federacji są:

a. Rada Programowa
b. Komisja Prawna
c. Komisja Specjalnościowa i jej podkomisje:
- sędziowska;
- szkoleniowa;
- techniczna, itd.

.

1. W skład Rady Programowej wchodzi pięciu członków, z możliwością powiększenia składu.

2. Komisja Prawna składa się z trzech członków Rady Krajowej, z możliwością powiększenia składu.

3. Komisję Prawną tworzą prawnicy. Jeżeli takich brak, korzysta się z zewnętrznych usług prawnych.

4. Komisję Specjalnościową tworzą członkowie sfederowanych Stowarzyszeń o odpowiednim przygotowaniu teoretycznym i doświadczeniu praktycznym w dziedzinie lotnictwa.

5. Członkowie Komisji Specjalnościowych noszą tytuł „inspektor”.

6. Komisje Specjalnościowe podlegają bezpośrednio Inspektorom Głównym."

Komentarz:

Tylko w formie pytań do Zarządu"
1.Czy te statutowe ciała sa wybrane i działają?
2.Jeżeli TAK to jaki jest skład osobowy?.
3.Czy przez to Zarząd LAF czuje sie wywołany do tablicy czy też zamierza epatować nas dalej okolicznościowymi odezwami, komunikatami i fotkami?.

4. Prosimy o relacje ze spotkania w częsci merytorycznej nt. współpracy z AP. Jakie podjeto ustalenia, określono priorytety i zadania . Jak roboczo ma wyglądać ta wspołpraca? etc...

Dotychczasowe działania LAF RP nie przypominaja ani propagandy sukcesu ani nie wskazują na jaką kolwiek realizacje tzw. celów statutowych.

A kto pyta? Chętnie na wszystkie pytania odpowiemy, ale na anonimy nie odpowiadamy.
biuro.laf_rp@wp.pl

Teraz macie okazję na forum w portalu ;dlapilota.pl
Czekają tam na Was!

Po mojemu nieważne ,kto pyta a jak pyta a o co !. Jeżeli taktownie i z sensem to nie jest ważne, że anonimowo. Wszyscy są tutaj anonimowi.
Jeżeli w takim stylu odpowiadacie to znaczy, że jesteście ponad wszystko i wszystkich?
Chyba we własnej wyobraźni i przy znacznym udziale bufonady.
Nic innego tu nie widzę.
Sami skazujecie się na porażkę, bez pomocy anonimów na portalach.
D..a będzie a nie federacja. Jesteście na dobrej drodze zostania przydupasem AP
i federacją wzajemnej adoracji.Nic dodać, nic ująć.
Także ANONIM.

LOTNICZA AMATORSKA FEDERACJA RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Adres 78-449 BORNE SULINOWO ORŁA BIAŁEGO 12/ Województwo: ZACHODNIOPOMORSKIE
KRS 0000346992
NIP 673-187-67-67
REGON 320787920
Status firmy Firma zarejestrowana w KRS od 2010-01-21. Firma aktywna.
Sposób reprezentacji DO ZŁOŻENIA WAŻNEGO OŚWIADCZENIA WOLI I W IMIENIU FEDERACJI POTRZEBNE JEST ZGODNE WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU W TYM PREZESA LUB JEDNEGO Z WICEPREZESÓW.
Zarząd FILOSEK WIESŁAW − PREZES ZARZĄDU , KOWALCZUK ZDZISŁAW − WICEPREZES ZARZĄDU , MARCEWICZ WOJCIECH − WICEPREZES ZARZĄDU , SZYMAŃSKI PIOTR − CZŁONEK ZARZĄDU - GŁÓWNY INSPEKTOR , BYSZKIN MICHAŁ − CZŁONEK ZARZĄDU - GŁÓWNY INSPEKTOR

Zgodnie z zapisem w Ustawie o Stowarzyszeniach władze powinny zostać wybrane przed upływem 1 roku od dnia rejestracji Stowarzyszenia. Tak więc do dnia 21.01.2011 powinien zostać zwołany zjazd delegatów, wybrany Zarząd i Komisja Rewizyjna. Po tym terminie na wniosek Organu Nadzorujacego Sąd rozwiążę LAF RP.
Obecny Zarząd jest TYMCZASOWY a nie DOCELOWY.

Spotkanie jest pierwszym krokiem ze strony AP do zneutralizowania działań LAF RP. Tym bardziej , że Ego Prezesa Filoska zostało mile połechtane.On to lubi.
Ta konsolidacja sił może okazać się dla Federacji drogą do nikąd. Zostanie przyczepką do AP lub jego ubogim wasalem.Oby nie!!

Śledzę rozwój LAFRP i widzę, ze z tego nic nie będzie.
Gdzie są założenia, jakie chce osiągnąć LAFRP?
Potrzebne są proste zasady uprawiania lotnictwa ultralekkiego. Tu nie odkrywam Ameryki. Każdy, kto zetknął się z tym sportem już o tym wie.
Wystarczy zdobyć uprawnienia na dany typ statku ultralekkiego i tak jak prawo jazdy powinno być to traktowane.
Ale to za proste! Trzeba zostawić furtkę - może da się przy okazji coś zarobić?

Fakt że prezes Skalik przyleciał do Bornego samolotem na czeskich znakach, może oznaczać ze jego również dotyczą problemy z naszymi urzednikami. Wsólny front może przyspieszyć konieczne zmiany, mimo że co poniektórym ta współpraca może sie nie podobać.

To , że przyleciał na OK nie oznacza nic. Chyba tylko to, że na terenie ACZ w Rudnikach szkoli na ultralightach czeska szkoła mająca błogosławieństwo samego Prezesa AP.