Konferencja Bezpieczeństwa Lotów ACSL LAW
10 lutego 2020 r. w Lotniczej Akademii Wojskowej odbyła się konferencja dotycząca Bezpieczeństwa Lotów Akademickiego Centrum Szkolenia Lotniczego (ACSL). Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń podsumowujące ubiegły sezon lotniczy.
Corocznie zwiększany jest nalot w Szkole Orląt. W 2020 r. wyniósł prawie 12500 godzin w powietrzu. Jest to wspólny, ogromny sukces nie tylko pracowników i kadry, ale przede wszystkim instruktorów i studentów, którzy z zaangażowaniem realizowali wyznaczone cele. Rozbudowa i unowocześnienie floty powietrznej również miały ogormny wpływ na ten wynik. Na konferencji pojawili się przedstawiciele m.in. Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej i Państwowej Komisji Badań Wypadków Lotniczych oraz innych organizacji lotniczych.
Rektor-Komendant gen. bryg. pil. dr Piotr Krawczyk podsumował sezon lotniczy 2019 i przedstawił perspektywy na kolejne miesiące. Podkreślał również, że priorytetem uczelni kształcącej pilotów jest upowszechnianie wysokich standardów bezpieczeństwa.
– Dziękuję Wam za ten bezpieczny 2019 rok, który jest zasługą instruktorów Akademickiego Centrum Szkolenia Lotniczego. Nie byłoby tego bezpieczeństwa bez odpowiedniego przygotowania i zaangażowania. Świadomość odpowiedzialnych lotów budujemy zawsze na początku sezonu i musi nam ona towarzyszyć każdego dnia.
Program konferencji obejmował m.in.: wybrane procedury operacyjne wojskowych służb kontroli ruchu lotniczego, zdarzenia lotnicze zaistniałe w ACSL LAW w 2019 r. oraz ich identyfikacja, zagrożenia dla bezpieczeństwa lotniczego z punktu widzenia CAMO, zabezpieczenie wykonywania zadań ACSL na lotnisku Dęblin i lądowisku Nowe Miasto nad Pilicą, czy zasady uzyskania, utrzymania licencji lotniczych, uprawnień do nich wpisywanych oraz nowe wymagania EASA w zakresie szkolenia UPRT personelu latającego.
Udział w konferencji Bezpieczeństw Lotów to obowiązek każdego pilota we wszytskich organizacjach lotniczych. Wyciaganie wniosków z sytuacji zagrażających bezpieczeństwu minimalizuje ryzyko popełniania tych samych błędów w przyszłości.
Komentarze