Przejdź do treści
Źródło artykułu

Dekarbonizacja europejskiego lotnictwa cywilnego do 2050 roku

"Destination 2050 – A Route to Net Zero European Aviation" jest planem mającym na celu całkowitą dekarbonizację europejskiego lotnictwa cywilnego do 2050 roku. Inicjatywę wspiera pięć europejskich stowarzyszeń lotniczych: Airports Council International Europe (ACI EUROPE), AeroSpace and Defence Industries Association of Europe (ASD Europe), Airlines for Europe (A4E), Civil Air Navigation Services Organisation (CANSO) i European Regions Airline Association (ERA).

Głównym tematem wczorajszego wydarzenia była prezentacja niezależnego raportu, który powstał dzięki Royal Netherlands Aerospace Centre (NLR) i SEO Amsterdam Economics, które przedstawiły wizję i możliwą drogę do redukcji emisji CO2 w Europie i na świecie.

Leonardo jest częścią tej inicjatywy będąc członkiem ASD Europe oraz jako firma zaangażowana między innymi w programy Eurocontrol oraz Single European Sky. Alessandro Profumo, CEO Leonardo i jednocześnie prezes ASD Europe, na marginesie tak skomentował tę inicjatywę:

„Jako prezes ASD Europe z zadowoleniem przyjmuję publikację Destination 2050 – A route to net zero European aviation. Reagując szybko i konsekwentnie mając ustrukturyzowaną propozycję, cele i pomysły - przemysł lotniczy okazuje się być siłą napędową zmian w Europie, a ASD pozostaje wierna swojej misji promowania strategicznych innowacji technologicznych, istotnych dla osiągnięcia celu jakim jest zerowa emisja oraz wspierania dialogu i współpracy między zainteresowanymi stronami z korzyścią dla firm stowarzyszonych i dla konkurencyjności sektora.

ASD skupia wiodące branże, które obejmują całe spektrum łańcucha wartości sektora. Wnosząc swój wkład do niniejszego raportu, ASD podkreśla, że silne zaangażowanie w realizację celów europejskiej inicjatywy zwanej Green Deal musi być wspierane przez konsekwentne dążenie do innowacji i badań, zobowiązania polityczne i finansowe, chęć odkrywania nowych sposobów współpracy, a cele te będą stanowić podstawę bardziej konkurencyjnego i zrównoważonego sektora w przyszłych dziesięcioleciach."

Ten wniosek jest zgodny z ostatnimi zobowiązaniami klimatycznymi ogłoszonymi przez sektor w listopadzie ubiegłego roku w sprawozdaniu "Round Table Report on the Recovery of European Aviation", w którym wezwano zainteresowane instytucje do przyłączenia się do sektora w ramach unijnego paktu na rzecz zrównoważonego lotnictwa (Pact for Sustainable Aviation) do końca 2021 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony