Zespół Latajmy Bezpiecznie w sprawie przepisów dotyczących VFR noc

Latajmy Bezpiecznie

Sprawa braku przepisów, które jednoznacznie wskazywałyby czy loty VFR noc w polskich realiach jest legalny czy nie, jest szeroko komentowana przez środowisko lotnicze.

Do Zgłoszenia 32/2011 zespół Latajmy Bezpiecznie zamieścił swoje stanowisko w tej sprawie.

***
32/2011 Niejasności prawne związane z VFR noc
Opis zgłoszenia

Proszę o przeanalizowanie i wydanie jednoznacznej odpowiedzi na pytanie dotyczące statusu prawnego AIP Polska. Według tego, co coraz częściej się słyszy w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego jest to informator a nie akt prawny.

Między aktami prawnymi, a AIP Polska występują różnice, co powoduje bałagan, ponieważ nikt tak naprawdę do końca nie wie na czym polegać przygotowując operacje lotnicze.

Ponadto proszę o odpowiedź na następujące pytanie:
Czy można zgodnie z prawem wykonywać lot nocny VFR w Polsce, a jeżeli tak, to:
1. na podstawie jakich przepisów,
2. w jakich przestrzeniach powietrznych,
3. według jakich minimów.
Pozdrawiam i czekam na szybką i wyczerpującą odpowiedź w tym zakresie.

 

Źródło: Latajmy Bezpiecznie
comments powered by Disqus

Komentarze

"Proszę o przeanalizowanie i wydanie jednoznacznej odpowiedzi na pytanie dotyczące statusu prawnego AIP Polska. Według tego, co coraz częściej się słyszy w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego jest to informator a nie akt prawny."
Zasadniczo święte słowa, ale może należałoby zadać sobie pytanie, które z "wydawnictw" ma lub raczej powinno mieć większą moc sprawczą-AIP Polska,
czy ustawa Prawo Lotnicze ?
Wydaje się, że w takim temacie jedynym prawem powinny być zapisy w AIP Polska
(to ten dokument i jego "pochodna" AIP VFR, w przeciwieństwie do dziennika ustaw, jest powszechnie dostępny dla korzystających z niego lotników z całego świata).