Raport z rozbudowy Katowice Airport
W Katowice Airport realizowany jest aktualnie największy w historii lotniska program rozbudowy infrastruktury. Równolegle prowadzonych jest kilka inwestycji. Przedstawiamy raport z zaawansowania prac na poszczególnych z nich.
Nowa płyta postojowa i modernizacja dróg kołowania E1, E2 i D.
W ramach realizowanych od lipca zeszłego roku robót budowlanych powstaje nowa płyta postojowa o powierzchni 110 tys. m2 z piętnastoma stanowiskami postojowymi dla dziesięciu samolotów kodu C (np. Airbus A320, Boeing 737) i trzech kodu D (np. Boeing 757) lub zamiennie siedmiu kodu C i pięciu kodu D. Wykonana płaszczyzna będzie wyposażona w infrastrukturę umożliwiającą wprowadzenie w przyszłości CAT II operacji lotniczych (wprowadzenie CAT II operacji lotniczych umożliwi przyjmowanie samolotów przy widzialności nie mniejszej niż 350 metrów i podstawie chmur nie niższej niż 30 metrów). Ponadto w ramach umowy rozbudowana zostanie droga kołowania E1 i E2, co umożliwi korzystanie z nich przez statki powietrzne kodu 4E (np. Boeing 747). W tym fragmencie inwestycji łącznie powstanie 30 tys. m2 nowej nawierzchni lotniskowej.
Do obsługi samolotów kodu 4E zostanie dostosowana także droga kołowania D. W tym miejscu powstanie 9.200 m2 nowych nawierzchni lotniskowych. Podobnie jak w przypadku płyty postojowej nr 1 rozbudowane drogi kołowania umożliwią wprowadzenie w przyszłości CAT II operacji lotniczych. Całość przedsięwzięcia realizowana jest w ramach unijnego projektu nr POIiŚ 6.3-4 z indykatywnej listy projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 -2013.
Komentarze