Przejdź do treści
Źródło artykułu

Katowice Airport z nową bazą techniczną statków powietrznych

19 lipca 2012 roku w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach oficjalnie otwarto bazę techniczną statków powietrznych. Baza, która funkcjonuje już od kilkunastu dni, mieści się w nowym hangarze technicznym wybudowanym przez Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, spółkę zarządzającą pyrzowickim lotniskiem. Hangar w Katowicach jest obecnie najnowocześniejszym tego typu obiektem w Polsce. Obsługą techniczną samolotów zajmie się jedna z największych firm obsługujących statki powietrzne w kraju - LineTech Aircraft Maintenance.

Hangar, o kubaturze 106 350 m3 i powierzchni użytkowej 7 912 m kw., powstał w ciągu 60 tygodni. Jego budowa pochłonęła 22,5 mln złotych netto. Jednocześnie mogą być w nim serwisowane dwa samoloty do kodu C, np. Airbus A320/Boeing 737.

Inwestycja została zrealizowana przez Polimex - Mostostal SA i CoiferImpex Srl. Równolegle
z budową hangaru, powstała przed nim płyta postojowa, dla trzech samolotów kodu C np. Boeing 737/Airbus A320 lub dla dwóch kodu D, np. Boeinga 757 o powierzchni 22.196 m kw. Płyta postojowa przed hangarem jest jednym z elementów trwającej obecnie największej w historii pyrzowickiego lotniska inwestycji, obejmującej rozbudowę płyty postojowej nr 1 i modernizację dróg kołowania E1, E2 i D realizowanej przez firmę Max Bögl. Inwestycja realizowana jest w ramach unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach projektu „Port Lotniczy w Katowicach – rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej”.

Inwestycja budowy nowego hangaru umieszczona jest na liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 pod nazwą „Rozbudowa infrastruktury w celu zwiększenia możliwości operacyjnych lotniska MPL Katowice”. Dofinansowanie ze źródeł unijnych dla tego przedsięwzięcia planowane jest do poziomu 50% wartości jej kosztów.

Z chwilą powstania nowego hangaru, Katowice Airport dysponuje najlepszą spośród polskich portów regionalnych infrastrukturą do obsługi samolotów. W hangarach (a są tu obecnie dwa) można jednocześnie dokonywać przeglądów i napraw czterech samolotów kodu C (np. Boeing 737/Airbus A320).

LineTech Aircraft Maintenance, firma, która zajmie się obsługą statków powietrznych w nowym hangarze, to jedna z największych tego typu firm w Polsce. „Zakres świadczonych przez nas usług obejmuje m.in.: przeglądy przedstartowe PFI, przygotowywanie samolotów do postoju i do startu, przeglądy Daily, Weekly, Routine, A, biuletyny, usuwanie usterek i niesprawności, obsługę "On-Request", uruchamianie i próby silników, boroskopię oraz wsparcie inżynierskie dla obsług realizowanych przez inne organizacje, w tym odbiory techniczne. Usługi te dotyczącą następujących typów statków powietrznych: Boeing 737-300/400/500/600/700/800/900 z silnikami CFM56-7 oraz CFM56-3, Airbus A318/A319/A320/A321 z silnikami CFM56-5 i AE V2500, Embraer ERJ 135/145 170 i 190 oraz ATR 42/200/300/400/500 i ATR72/100/200 z silnikami PWC PW 120.” – opowiada Piotr Kaczor, Managing Partner LineTtech. Wśród stałych klientów LineTech znajdują się między innymi linie lotnicze: EnterAir, EuroLOT, AirCairo, Aerosvit,, EgyptAir, Air Arabia, Thomas Cook, AerLingus oraz Augsburg Airways i OLT Jetair.

 
Otwarcie 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony