Przejdź do treści
Kongres USA
Źródło artykułu

Wybory, których wyniki mogą wpłynąć na kierunek rozwoju GA

Amerykańskie media poinformowały, iż 2 listopada odbyły się wybory, które wyłoniły nowe władze Izby Transportu i Komisji ds. Infrastruktury. Według spekulacji, jednym z pierwszych zadań nowego kierownictwa, będzie dyskusja o przyszłości prawodawstwa lotniczego oraz finansowaniu tej gałęzi gospodarki.

Od 2007 r. do chwili obecnej, stanowisko przewodniczącego komisji transportu piastował demokrata z Minneapolis, James Oberstar, który w trakcie swojej kadencji m.in. przeciwstawił się wprowadzeniu opłat od użytkowników lotnictwa ogólnego oraz pracował nad przyjęciem projektu ustawy o reautoryzacji Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA). Agencja stara się planować swoją przyszłość od trzech lat, działając jednocześnie na 16 tymczasowych rozszerzeniach o reautoryzacji (najnowsze z nich wygasa z końcem roku). Nowym przewodniczącym został Chip Cravaack, były pilot linii lotniczych Northwest Airlines. Zmiana reprezentacji w ponad 60 miejscowej Izbie była częściowo spowodowana niepokojem wyborców o odpowiedzialność fiskalną w rządzie. Zmiany nastąpiły również w Kongresowym Klubie Lotnictwa Ogólnego (Congressional General Aviation Caucus), czego Stowarzyszenie AOPA starało się uniknąć.

"General aviation w trakcie kadencji obecnych władz w Kongresie oraz Klubie Lotnictwa Ogólnego dokonało znaczących postępów”, powiedziała wiceprezes AOPA do spraw legislacyjnych, Lorraine Howerton. Stowarzyszenie przed wyborami wysłało listy do swoich członków, w których zachęcało do głosowania na każdego przedstawiciela zrzeszonego w Kongresowym Klubie Lotnictwa Ogólnego. Zgodnie z wytycznymi, wszystkie grupy poparcia mają dążyć do zainicjowania kontaktów z nowo wybranymi osobami, tak, aby zapoznać je z problemami środowiska lotniczego i wpłynąć na podjęcie działań w celu znalezieniu skutecznych rozwiązań.

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony