Przejdź do treści
Źródło artykułu

W chińskim Zhuhai odbywają się Air Show China 2012

W dniach od 13 do 18 listopada w chińskim Zhuhai odbywają się pokazy lotnicze Air Show China 2012, jedyna oficjalna impreza tego typu w Państwie Środka. Przedsięwzięcie, które organizowane jest co dwa lata przyciąga wielu zagranicznych kontrahentów i umożliwia ogólnoświatową prezentację na ziemi i w powietrzu chińskich projektów lotniczych oraz przeprowadzenie bezpośrednich rozmów handlowych. Przybyli na wystawę producenci walczą o zamówienia z miejscowego rynku, bowiem do 2015 r. Chiny planują zwiększać swoją flotę samolotów o 300 maszyn rocznie, co ma być częścią ogromnego rozwoju sektora lotniczego. Jednak europejscy producenci mogą nie być uwzględniani w tych planach z powodu wprowadzenia Europejskiego Planu Handlu Emisjami CO2.

Reuters poinformował, iż według Airbusa i innych źródeł przemysłu lotniczego, Chiny opóźniają realizację zamówień na samoloty Airbusa o wartości 14 mld USD z powodu właśnie przepisów związanych z handlem emisjami. Pekin oświadczył, iż chińskie linie lotnicze nie zgadzają się na wprowadzenie programu, który zobowiązuje je do przekazywania danych dotyczących emisji dwutlenku węgla. Za jego przkroczenie, Państwa członkowskie UE mogą wyłączyć niektórych przewoźników z możliwości operowania do Europy lub wprowadzić inne represje, w tym konfiskatę samolotów.

Szef Administracja Lotnictwa Cywilnego Chin (CAAC), Li Jiaxiang, powiedział delegatom na dorocznym walnym zgromadzeniu światowego przemysłu lotniczego grupy IATA w Pekinie, że krajowi przewoźnicy będą kupować po 300 samolotów rocznie w ramach planu pięcioletniego. Według AFP, w ciągu najbliższych kilku lat Chiny planują również budowę 70 nowych lotnisk i modernizację 100 obecnie istniejących. Li dodał, że do końca roku 2011 r., Chiny eksploatowały 2888 komercyjnych samolotów, a w sektorze lotniczym było zatrudnione 1,2 mln osób.

Podczas chińskich pokazów prezentowane są nie tylko konstrukje cywilne, ale także wojskowe, technologie defensywne (lądowe, powietrzne i morskie) i dot. lotów w kosmos. Dodatkowo swoje produkty wystawiają firmy produkujące podzespoły i osprzęt lotniczy, ośrodki serwisowe i techniczne (MRO), budujące infrastrukturę, przeprowadzające badania i rozwój, przedstawiciele władz lotniczych, organizacje i stowarzyszenia zawodowe, szkoły lotnicze, firmy informacyjne i usługowe. Jak informują organizatorzy, pokazy Airshow China dają głęboki wgląd w strategię biznesową wszystkich firm sektora lotniczego i krytyczne wyzwania rynkowe.

Źródło: www.newsahead.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony