Szybowiec z napędem odrzutowym zakończył testy lotu
Firma Desert Aerospace, z Albuquerque, w stanie Nowy Meksyk, ogłosiła zakończenie testów lotu dwumiejscowej wersji szybowca z napędem odrzutowym. Jednomiejscowy Super Salto został zbudowany w 2008 r. i od tego czasu był wielokrotnie prezentowany na imprezach lotniczych na całym świecie.
Szybowiec BonusJet, dzięki zamontowanemu silnikowi może samodzielnie wystartować. Po osiągnięciu wymaganej wysokości napęd może być schowany do wnętrza kadłuba, co poprawia właściwości aerodynamiczne konstrukcji. W razie potrzeby jednostka napędowa może być ponownie uruchomiona za pomocą jednego przycisku.
Statek powietrzny którego rozpiętość skrzydeł wynosi 17 metrów, jest zmodyfikowaną wersją szybowca Bonus, produkowanego w Czechach, a zastosowana odrzutowa jednostka napędowa TJ-100 została zbudowana przez inną czeską spółkę - PBS. „Silniki odrzutowe w szybowcach mają sens, ponieważ są małe, lekkie i proste w obsłudze", powiedział Bob Carlton, pilot testowy producenta.
Carlton dodał również, że silnik pracuje gładko, co eliminuje uszkodzenia komponentów i kadłuba powodowane wibracjami. Desert Aerospace planuje także rozwój "wyjątkowo lekkiego jeta - XLJ", który będzie dostępny jako zestaw do samodzielnego montażu. Szybowiec BonusJet będzie udostępniony publiczności na targach lotniczych AirVenture, które odbędą się w lipcu, w Oshkosh, w stanie Wisconsin.
Tłumaczenie z AvWeb
Szybowiec BonusJet, dzięki zamontowanemu silnikowi może samodzielnie wystartować. Po osiągnięciu wymaganej wysokości napęd może być schowany do wnętrza kadłuba, co poprawia właściwości aerodynamiczne konstrukcji. W razie potrzeby jednostka napędowa może być ponownie uruchomiona za pomocą jednego przycisku.
Statek powietrzny którego rozpiętość skrzydeł wynosi 17 metrów, jest zmodyfikowaną wersją szybowca Bonus, produkowanego w Czechach, a zastosowana odrzutowa jednostka napędowa TJ-100 została zbudowana przez inną czeską spółkę - PBS. „Silniki odrzutowe w szybowcach mają sens, ponieważ są małe, lekkie i proste w obsłudze", powiedział Bob Carlton, pilot testowy producenta.
Carlton dodał również, że silnik pracuje gładko, co eliminuje uszkodzenia komponentów i kadłuba powodowane wibracjami. Desert Aerospace planuje także rozwój "wyjątkowo lekkiego jeta - XLJ", który będzie dostępny jako zestaw do samodzielnego montażu. Szybowiec BonusJet będzie udostępniony publiczności na targach lotniczych AirVenture, które odbędą się w lipcu, w Oshkosh, w stanie Wisconsin.
Tłumaczenie z AvWeb
Źródło artykułu
Komentarze